Podstawowe zasady tworzenia regulaminu sklepu internetowego

Każdy profesjonalny i rzetelny e-sklep powinien posiadać swój regulamin umieszczony na stronie internetowej. Jego rola jest niezwykle ważna, gdyż to właśnie w nim zawarte są wszystkie aspekty związane z działalnością danego e-sklepu. Dobrze stworzony regulamin nie tylko reguluje prawa i obowiązki obu stron biorących udział w transakcjach handlowych (czyli klienta i właściciela sklepu), ale także umożliwia spełnienie obowiązku informacyjnego względem osób odwiedzających dany sklep. Regulamin sklepu internetowego powinien być takim dokumentem, w którym aktualny i potencjalny klient znajdzie odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości. Nie bez znaczenia jest także to, iż regulamin w znaczący sposób podnosi zaufanie do danego e-sklepu.

Podstawowe informacje zawarte w regulaminie sklepu internetowego
Każdy właściciel sklepu internetowego powinien stworzyć regulamin dostosowany do specyfiki własnego biznesu – sklep z kosmetykami najprawdopodobniej będzie posiadał zupełnie inny dokument niż sklep z produktami żywnościowymi. Podstawową zasadą tworzenia regulaminów jest umieszczanie w nich wszystkich niezbędnych informacji na temat procesu sprzedaży, wysyłki, zapłaty, reklamacji, zwrotów czy wymiany. Przy ich tworzeniu należy pamiętać o tym, iż powinny one spełniać wymogi informacyjne, które wynikają z następujących przepisów prawa:
– kodeksu cywilnego,
– ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
– ustawy o ochronie danych osobowych,
– ustawy o prawach konsumenta.
Regulacje zawarte w wymienionych wyżej przepisach prawa mają zastosowanie w przypadku niemal każdego regulaminu sklepu internetowego.

Jak wybrać regulamin sklepu internetowego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here