Założenie i prowadzenie sklepu internetowego pociąga za sobą konieczność znalezienia kontrahentów, którzy będą dostarczali określony towar na sprzedaż. Jednak zanim zapadnie decyzja o poszukiwaniu konkretnych osób, firm bądź hurtowni, to pierwszym krokiem powinno być ustalenie, co stanie się przedmiotem zawieranych transakcji handlowych. Uszczegółowienie działalności sklepu internetowego pozwoli wyselekcjonować tylko takich dostawców, którzy posiadają konkretne produktu.
Znalezienie rzetelnych i odpowiedzialnych dostawców to jeden z podstawowych warunków osiągnięcia sukcesu. Większość e-sklepów nie posiada rozległych magazynów, co uniemożliwia im zamawianie dużych partii towarów z odpowiednim wyprzedzeniem i przechowywanie ich przez dany okres czasu. W takim przypadku warunkiem osiągnięcia sukcesu jest nawiązanie współpracy z dostawcami, którzy oferują nie tylko towary w dobrych cenach, ale także tanią i szybką dostawę.
Każdy właściciel sklepu internetowego powinien nawiązywać kontakty z jak największą liczbą potencjalnych współpracowników. Oferty poszczególnych kontrahentów można znaleźć w Internecie – na firmowych stronach, blogach, forach, serwisach ogłoszeniowych, grupach dyskusyjnych czy portalach biznesowych. Dobrym rozwiązaniem jest także popytanie wśród rodziny bądź znajomych o oferty firm lokalnych.
W zdecydowanej większości przypadków partnerami biznesowymi polskich sklepów internetowych są rodzime hurtownie i dystrybutorzy wielkich światowych marek. Jednak coraz częściej właściciele e-sklepów nawiązują kontakty z dostawcami zagranicznymi (na przykład z Europy lub Azji), co znacząco wpływa na rozszerzenie posiadanego asortymentu. W przypadku współpracy z dostawcami z dalekich krajów (na przykład Chin bądź Tajlandii) niezwykle ważną kwestią jest dopytanie o szczegóły ewentualnego zwrotu towarów. Transport z odległych zakątków świata może uszkodzić towar i w tym przypadku jedynym racjonalnym wyjściem jest jego zwrot do nadawcy. Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem na rynku sklepów internetowych jest także dropshipping, który polega na tym, iż to właściciel e-sklepów prowadzi wszelkie działania sprzedażowe, ale towar do klienta jest wysyłany bezpośrednio od dostawcy.
Wybierając konkretnych dostawców do współpracy kluczową kwestią jest wynegocjowanie korzystnych warunków umowy. W tym przypadku nie warto podpisywać pierwszego zaproponowanego kontraktu, ale negocjować korzystne ceny i rabaty (zwłaszcza przy składaniu większych zamówień). Działania tego typu pozwolą zmniejszyć jednostkowy koszt kupowanego produktu, a tym samym osiągnąć większe zyski.