Wdrożenie rozwiązań B2B nie jest łatwe. Szczególnie jeśli jesteś osobą początkującą w e-biznesie i dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki. Uruchomienie odpowiednio skonstruowanej platformy B2B ma duże znaczenie w przypadku firm zajmujących się handlem – na przykład sklepów internetowych. Poniżej rozwiniemy temat – dowiesz się jakie możliwości daje korzystanie z profesjonalnej platformy B2B oraz gdzie szukać pomocy z jej wdrożeniem.
B2B dla twojej firmy – czyli jak dogodzić sobie i swoim klientom
Wdrożenie rozwiązań dedykowanych do transakcji internetowych jest niezwykle ważne. Handel w internecie powinien bowiem przebiegać możliwie jak najsprawniej. Niestety, ale często obsługa dużej liczby klientów jest żmudna i wyczerpująca. Również z perspektywy osoby dokonującej zakupów, sposób ich przeprowadzenia ma duże znaczenie – może zniechęcić lub zachęcić do dalszego przeglądania asortymentu.
Mówiąc wprost – sprawnie zaprojektowana platforma B2B może zadowolić obie strony transakcji – zarówno Ciebie, jako przedsiębiorcę i dostawcę usług lub produktów, jak i odbiorców-konsumentów zainteresowanych twoją ofertą.
Określenie strategii B2B – czyli personalizacja rozwiązań dla twojej firmy
Każde e-przedsiębiorstwo działa w odmienny sposób. Dlatego platforma B2B, z której będzie korzystać, powinna zostać podporządkowana jego specyfice i wyjątkowości. Chodzi nie tylko o stworzenie platformy wysoce funkcjonalnej w odniesieniu do twojego asortymentu, oferty i planów sprzedażowych. Również poczucie komfortu odbiorcy jest ważne. Powinien za jej pomocą móc szybko zorientować się w twoim sklepie oraz poczuć, że korzysta z oferty profesjonalnego przedsiębiorcy.
Jak tego dokonać? Kluczowe są wszystkie komponenty wizualne, które zostaną wykorzystane w konstrukcji platformy B2B. Chodzi o bannery, odnośniki, przyciski, grafiki, a także ogólnie – kompozycję całej warstwy wizualnej i layoutu.
Wybór konkretnych rozwiązań nie powinien być dokonywany „w ciemno”. Korzystając z oferty profesjonalnych firm, masz pewność, że zdajesz się na ich doświadczenie i wiedzę odnośnie funkcjonowania transakcji B2B. Warto też zwrócić uwagę, czy twój dostawca rozwiązań B2B przeprowadza wstępny audyt, w celu rozeznania się w możliwościach rozwoju twojego przedsiębiorstwa. Chodzi przede wszystkim o dokonanie kompleksowej analizy przedwdrożeniowej.
Platforma B2B nie powinna być również wdrażana bez przeprowadzenia odpowiednich testów. Nawet najbardziej dopracowane rozwiązanie wymaga poddania go testom kontrolnym. W czasie testowania platforma jest sprawdzana pod kątem jej funkcjonalności, przydatności, sprawności działania, a także merytorycznej poprawności. Pozwala to wyeliminować potencjalne błędy i wprowadzić zmiany jeszcze przed udostępnieniem ostatecznej wersji platformy.
Na koniec pragniemy polecić kontakt z OMNI Commerce, firmą, z której ofertą zapoznasz się pod linkiem: https://omnicommerce.pl/jak-wdrazamy-b2b/. Jej oferta skierowana jest właśnie do przedsiębiorców pracujących w modelu B2B, którzy pragną zoptymalizować zyski ze sprzedaży, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów prowadzenia firmy.