Rozwój branży e-commerce

Chociaż pandemia koronawirusa wywołała swoisty paraliż światowej gospodarki, to trzeba przyznać, że jedną z nielicznych branż, która na tym kryzysie skorzystała, jest e-commerce. Zakupy przeniosły się do internetu, zaczęto wykorzystywać innowacyjną technologię. Wszystko dlatego, że rządowe obostrzenia wręcz uniemożliwiły realizację nabywanie dóbr w sposób tradycyjny.

Statystyki – 2020 rok

Tylko w ubiegłym roku powstało nawet kilka razy więcej podmiotów, które oferują handel elektroniczny, aniżeli w ciągu ostatnich pięciu lat. Co więcej, prawie 80% użytkowników sieci przyznaje, że sklep spożywczy z dostawą do domu stał się standardem w zakresie pozyskiwania podstawowych produktów, a nowe tendencje zakupowe nie ulegną zmianie nawet po ogłoszeniu wygaśnięcia pandemii.

Co ciekawe, e-sklepy trafiają ze swoją ofertą już nie tylko do młodych użytkowników wirtualnego świata, ale na zakupy przez internet decydują się coraz częściej seniorzy. Ci uznają już strefę online za w pełni bezpieczną i komfortową, przecież bez konieczności wychodzenia można zamawiać zakupy do domu. Warszawa, Kraków czy inne miasta w naszym kraju wykazują podobne tendencje.

Sprzedaż przez internet wzrosła o 28% w stosunku do roku poprzedniego, co jest niebywałym sukcesem. Prognozuje się, że trend ten zostanie utrzymany, a działalność online stanie się już niebawem podstawową gałęzią handlu w ogóle.

Co kupujemy w sieci?

Jeszcze kilka lat temu korzystaliśmy przede wszystkim z ofert tych sklepów www, które oferowały elektronikę, ubrania, artykuły dla dzieci albo produkty sprowadzane spoza granic naszego kraju, a u nas niedostępne w punktach stacjonarnych. Z reguły na transakcje w sieci decydowaliśmy się ze względu na niższą cenę, priorytetem nie była jakość realizowanych zakupów czy bezpieczeństwo. Dzisiaj jest zupełnie inaczej. Do wirtualnego świata przeniosły się sklepy, które oferują produkty pierwszej potrzeby, bez problemu znaleźć można sklep mięsny online z dostawą zamówienia kolejnego dnia roboczego albo sklep z owocami online czy typowy warzywniak z ofertą w sieci. Internetowe propozycje są odpowiedzią na zapotrzebowanie potencjalnych klientów. Ci w końcu docenili jakość usług, ale i bezpieczeństwo. Dzisiaj nie trzeba już wychodzić z domu, stać w długich kolejkach, ani płacić gotówką, by nabyć niezbędne rzeczy. Widać wyraźnie, że najbardziej rozwinął się sektor sklepów internetowych, oferujących dobra FMCG. Obecnie niczym niezwykłym nie jest już sprzedaż za pośrednictwem sieci towarów świeżych albo mrożonych, jak ryby, mięso albo owoce morza. Sklep online zachowuje wszelkie standardy w zakresie ich magazynowania i transportu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here