Co powinna zawierać moja witryna? To pytanie, które często pojawia się podczas tworzenia strony internetowej dla swojego biznesu. Każde przedsiębiorstwo jest wyjątkowe i ma własną grupę odbiorczą, która ma określone oczekiwania wobec twojej witryny i będzie na niej poszukiwać konkretnych informacji. Każda strona ma za zadanie spełnić trzy najważniejsze aspekty: projekt, użyteczność oraz zawartość. Są to niezwykle ważne cechy, ale dość ogólne, dlatego rozłóżmy je na czynniki pierwsze i przybliżmy je w bardziej przystępny sposób. Poniżej kilka informacji, które koniecznie musisz uwzględnić tworząc stronę internetową dla twojego biznesu.
Dopasowuj stronę do potrzeb klienta
Strona internetowa odzwierciedla twoją firmę i jest głównym źródłem informacji dla klientów o celach i usługach firmy. Jedną z pierwszych rzeczy jest wybranie łatwego do zapamiętania adresu internetowego. Długa nazwa z wieloma myślnikami czy podkreślnikami nie zapadnie nikomu w pamięć, więc staraj się by adres domeny był jak najkrótszy, ale nawiązujący do nazwy twojej firmy.
Po wejściu na stronę pierwsze co widzą odwiedzający to strona główna. Treści na stronie głównej powinny być wystarczająco intrygujące, by przyciągnąć uwagę odwiedzających w ciągu kilku sekund, dlatego warto zadbać o dobry projekt, szybkie ładowanie i profesjonalny wygląd. Umieść na stronie również krótki opis tego, czym się zajmujesz i informację o usługach oraz produktach, które oferujesz, a na pewno dzięki temu zyskasz.
Przede wszystkim wsparcie mobilne
Faktem jest, że ponad połowa użytkowników Internetu korzysta z urządzeń przenośnych, dlatego tak ważne jest, by strona dopasowywała się do rozmiaru ekranu urządzania, na którym jest wyświetlana. Projektując witrynę zadbaj o jej responsywność, ponieważ jest to gwarancja, że każdy użytkownik na dowolnym urządzeniu otrzyma najlepszą możliwą jakość. Przyjazny interfejs dla urządzeń mobilnych to nie tylko wymóg czy spełnienie warunku użyteczności. Design RWD jest ważny dla biznesu, ponieważ zwiększa zasięg klientów, którzy częściej korzystają z tabletów i smartfonów i warto o tym pamiętać. Kompleksowe wsparcie przy tworzeniu strony mobilnej dla biznesu może Ci zapewnić Agencja Interaktywna.
Nie zapominaj o kontakcie z odbiorcą
Twoja strona kontaktowa powinna pokazywać potencjalnym klientom wszelkie sposoby w jakie mogą się z Tobą skontaktować. Ważne jest, by numery telefonu, maile oraz fizyczne adresy znajdowały się w stopce na stronach witryny lub zakładce kontakt. Dla wielu użytkowników ważna również jest obecność kanałów social media, dlatego warto promować je na swojej stronie internetowej. Czasem warto wyjść naprzeciw odbiorcy i stworzyć listę najczęściej zadawanych pytań, czyli FAQ. Pozwoli to zaoszczędzić czas na udzielanie odpowiedzi na zadawane każdego dnia te same pytania. Takie pytania powinny również usunąć wszelkie wątpliwości klienta, aby poczuł się na tyle bezpiecznie, by móc dokonać zakupu na twojej stronie.
Powyższe elementy to wyłącznie wskazówki, jednak potraktuj je poważnie, ponieważ to często takie informacje warunkują o sukcesie strony. Pamiętaj, że profesjonalnie wykonana strona www to wielka szansa na sukces, powodzenia!