Zapach ma swoją moc. To, co czujemy może determinować nasze działania – pomagać podejmować decyzje zakupowe, przywoływać miłe wspomnienia, relaksować i zmniejszać ból. Wykorzystanie kompozycji zapachowych pozwala również budować pozytywny wizerunek firm.

Węch jest jednym z kilku zmysłów, którymi dysponuje człowiek. To właśnie dzięki węchowi lepiej poznajemy i rozumiemy otaczający nas świat, możemy bez problemu rozpoznawać zagrożenia oraz identyfikować to, co dla nas przyjemne i kojące. Węch przywołuje wspomnienia, często zapachy kojarzymy z miejscami, które wcześniej odwiedziliśmy. Będąc w kawiarni, restauracji, sklepie czy gabinecie kosmetycznym często wyczuwany unoszącą się woń kawy, przypraw, świeżego pieczywa czy zapachy lasu, kwiatów. Sprawia to, że czujemy się lepiej.

Co to jest marketing zapachowy?

Marketing zapachowy to ogół działań mających na celu aromatyzowanie pomieszczeń firmy w celu budowania pozytywnego jej wizerunku. Celem marketingu zapachowego, inaczej nazywanego marketingiem sensorycznym jest również nakłonienie potencjalnych klientów do podjęcia określonych działań, np. zakupowych. Odpowiednio dobrana kompozycja zapachowa, np. spożywcza, kwiatowa czy orientalna zapada w pamięć, a tym samym ponownie poczuta przywołuje określone (najczęściej pozytywne) wspomnienia. Aromamatketing jest więc narzędziem pozwalającym często identyfikować firmę lub produkt jako dobro luksusowe.

Dlaczego warto stosować marketing zapachowy?

Marketing zapachowy to nie tylko sposób na budowanie swojego pozytywnego wizerunku. To również sposób na to, aby klienci zapamiętali naszą firmę lub usługę jak najbardziej pozytywnie. Plusem marketingu zapachowego jest na pewno jego dyskrecja. Klienci, którzy odwiedzają restaurację lub salon kosmetyczny mogą być przekonani, że czują zapach naturalnych przypraw, dań, kawy, herbaty czy kosmetyków – tymczasem jest to mgiełka rozpylana przez specjalne aromatyzatory.

Warto stosować marketing zapachowy ponieważ:

– zapach jest jednym z podstawowych zmysłów,
– bodźce zapachowe docierają do mózgu szybciej niż np. te pochodzące z dotyku,
– zapach może wywoływać określone uczucia, np. nienasycenie, uczucie głodu,
– zapach pomaga redukować stres, ból, wspomaga relaksowanie się,
– pomieszczenia, które ładnie pachną są dużo chętniej przez nas zapamiętywane,
– aromaty przywołują miłe wspomnienia,
– miejsca, które ładnie pachną są automatycznie uważane przez klientów za bardziej luksusowe,
– zapach może determinować decyzje zakupowe, co jest niezwykle ważne w przypadku restauracji,
  cukierni, drogerii czy sklepów,
aromamarketing jest dyskretny.

Stosowanie marketingu zapachowego jest skutecznym narzędziem pozwalającym wnieść firmę oraz jej produkty na wyższy poziom. To właśnie dzięki niemu możemy skutecznie zapaść w pamięci naszym klientom, którzy prędzej czy później do nas wrócą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here