praca

Sam proces poszukiwania pracy jest bardzo czasochłonny, a wybór odpowiedniej firmy jest jeszcze trudniejszy. Ustalenie, w jaki sposób firma spełnia Twoje oczekiwania, pomoże w samodzielnym badaniu potencjalnych pracodawców. Na tym etapie możesz bezpiecznie sporządzić listę firm, w których chcesz pracować, i regularnie przeglądać listę ich ofert pracy.

Jak znaleźć dobrą pracę?

1. Zdecyduj o liście firm, które chcesz zbadać. Istnieje tak ogromna liczba różnych firm, że znalezienie pożądanego miejsca pracy może stać się żmudnym zajęciem. Większość ludzi zwykle reaguje na wszystkie pojawiające się oferty pracy z rzędu. Ale jeśli chcesz znaleźć godne miejsce pracy (a nie tylko gdzieś), musisz zawęzić wyszukiwanie. Poszukaj rankingów lub list najbardziej firm do zatrudnienia. Być może w Twoim mieście taki ranking został już sporządzony.

* Możesz także dowiedzieć się o firmach, które są dobrze znane i słyszane przez mieszkańców Twojego regionu. Zrób listę najlepszych firm w Twoim mieście, których profil pasuje do twojej wiedzy i umiejętności, i poszukaj informacji na ich temat w Internecie.

2. Zapoznaj się ze stronami internetowymi wybranych firm. Jeśli poświęcisz na to wystarczająco dużo czasu, możesz uzyskać pewną ilość ważnych informacji. Zacznij od strony „O firmie”. Dzięki niej będziesz mógł zapoznać się z krótką historią firmy, jej misją, filozofią i koncepcją. W ten sposób możesz uzyskać ogólne pojęcie o tym, czy dana firma jest dla ciebie odpowiednia. Czy podzielasz jej filozofię? Czy ta firma wygląda na godną zaufania? Czy odniosłem wrażenie, że kierownictwo firmy dba o swoich podwładnych? Nie będzie też zbędne przeglądanie:

* strony „Kariera” lub „Praca w firmie”. Powinny zawierać informacje o warunkach pracy, kursach doskonalenia zawodowego, szkoleniach i różnych premiach dla pracowników. Należy pamiętać, że ta sekcja witryny jest starannie tworzona, aby stworzyć pozytywny wizerunek potencjalnych pracowników i skłonić ich do zatrudnienia w tej firmie. Tak czy inaczej, stąd możesz zebrać interesujące informacje.

* strony związane z hasłem ‚praca oferty’: przejrzyj listę dostępnych ofert pracy. Jeśli lista okaże się bardzo duża – może to oznaczać jedną z dwóch rzeczy: albo firma niedawno się rozwijała, albo ma zbyt dużą rotację pracowników. Musisz poszukać dodatkowych informacji, aby dokładnie ustalić przyczynę. Zwróć także uwagę na to, jak długo trwa ogłoszenie o pracy. Jeśli w ciągu kilku tygodni, a nawet miesięcy, być może firma tak długo stara się znaleźć wykwalifikowanego pracownika z powodu nieporozumień z kandydatami w zakresie wynagrodzenia lub kariery.

3. Wyszukaj informacje o firmie w internecie. Użyj nazwy firmy jako słowa kluczowego wyszukiwania. Przygotuj się na analizę dużej ilości informacji: recenzji, artykułów, książek, gazet i innego rodzaju publikacji związanych z badaną firmą. Zbadaj wszystkie możliwe źródła, aby uzyskać jak najwięcej informacji i zrozumieć, jak czują się jej pracownicy.

4. Oceń wyniki wyszukiwania. Zbierz wszystkie otrzymane informacje o każdym potencjalnym pracodawcy. Ostrożnie zważ zalety i wady pracy w każdej firmie. Zadaj sobie pytanie, czy jesteś gotów walczyć o miejsce pracy w danej firmie i czy będziesz wystarczająco zadowolony, aby pracować w niej przez co najmniej rok. Jeśli tak, tę firmę można bezpiecznie dodać do listy możliwych miejsc pracy w najbliższej przyszłości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here