Nie ulega wątpliwości, iż Facebook podbił świat – trudno dzisiaj znaleźć osobę, która nie słyszałaby o tym jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Jego popularność jest wykorzystywana nie tylko do celów prywatnych, ale także czysto zawodowych – konto na Facebooku może założyć każde przedsiębiorstwo. I szybko okazuje się, iż była to naprawdę dobra decyzja.
Facebook staje się doskonałym narzędziem reklamowym, po który coraz częściej sięgają właściciele sklepów internetowych. Wystarczy stworzyć własny fanpage (usługa bezpłatna) i zacząć w pełni korzystać z możliwości, jakie daje Facebook. Podstawowym zadaniem fanpage’a jest promowanie sklepu internetowego. Do jego podstawowych korzyści należy zaliczyć:
– gromadzenie w jednym miejscu fanów sklepu internetowego,
– widoczność dla wszystkich użytkowników portalu,
– możliwość wysyłania informacji reklamowych do osób, które kliknęły przycisk „lubię to”,
– udostępnianie treści z fanpage’a na kontach innych użytkowników portalu.
Dodatkowo posiadanie fanpage’a umożliwia tworzenie reklam i dostęp do rozbudowanych statystyk. Dzięki tym właściwościom właściciel e-sklepu ma możliwość dotarcia do zupełnie nowych odbiorców.
Wiele osób posiadających własny sklep internetowy już dawno temu przekonało się, jak skuteczny jest Facebook w pozyskiwaniu nowych i potencjalnych klientów. Jednak aby zwiększyć efektywność oddziaływania portalu, to należy promować na nim sklep internetowy według pewnych podstawowych wytycznych. Najważniejsze zasady reklamowania e-sklepu na Facebooku to:
– zintegrowanie sklepu internetowego z fanpage’em (co umożliwia wysyłanie klientom informacji o ofercie za pomocą Facebooka),
– zdobywanie fanów (i nie chodzi tu o to, aby mieć ich co najmniej kilka tysięcy, ale o to, aby zadowoleni klienci promowali sklep na swoich prywatnych kontach),
– oferowanie kuponów rabatowych (co w prosty sposób przekłada się na zainteresowanie danym sklepem internetowym),
– organizowanie konkursów, gdzie nagrodami mogą być produkty danego e-sklepu.
Jedną z podstawowych zasad skutecznej reklamy na Facebooko jest regularność i stała obecność na fanpage’u. Nie wystarczy napisać kilka słów w odstępie kilkunastu miesięcy – tylko regularna aktywność pozwoli na pełne wykorzystanie możliwości Facebooka.
Prowadzenie fanpage’a sklepu internetowego niewątpliwie zajmuje sporo czasu i w wielu przypadkach wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Dlatego wielu właścicieli e-sklepów nie robi tego samodzielnie, lecz zleca działania tego typu profesjonalnym agencjom marketingowym. Wprawdzie usługa tego typu wymaga poniesienia dodatkowych kosztów, to jednak jej efekty zazwyczaj bywają bardzo wymierne – zdobycie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży oraz większa częstotliwość zakupów.