Jednym z podstawowych elementów wpływających na skuteczność sprzedaży jest dobrze wykonany opis produktu. Jest to o tyle istotne, gdyż klient e-sklepu nie ma możliwości obejrzenia towaru „na żywo”, a podstawowe informacje o jego właściwościach czerpie właśnie z opisu. Podstawową rolą opisu jest niejako zastąpienie sprzedawcy i przedstawienie klientowi wszystkich korzyści wynikających z zakupu właśnie tego konkretnego produktu. Zatem dobrze wykonany opis spełni swoje zadanie i sprzeda towar – w odróżnieniu od opisu kiepskiego lub jego całkowitego braku. Nie ma jednak racji ten, kto myśli, iż wystarczy umieścić w opisie szereg przymiotników nacechowanych zaletami (typu najlepszy, najładniejszy, najtrwalszy). Współcześni klienci są niezwykle świadomi i od opisów umieszczanych w sklepach internetowych oczekują przede wszystkim konkretów i informacji zgodnych ze stanem faktycznym
Podstawowe zasady tworzenia dobrych opisów produktów
Kiepskie opisy sprzedawanych towarów to jedna z największych bolączek sklepów internetowych. Dzieje się tak dlatego, iż wbrew pozorom stworzenie dobrego opisu nie jest proste i wymaga pewnej kreatywności. W jego tworzeniu należy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami:
– przekazywanie konkretnych informacji, które opisują cechy danego produktu,
– tworzenie opisu pod kątem konkretnej grupy docelowej (inaczej opisuje się czapkę z daszkiem dla młodzieży, a inaczej beret dla seniorki),
– oddziaływanie na emocje i używanie języka korzyści (na przykład podkreślenie, iż pasek w sukience doskonale wysmukli talię).
Jednocześnie nie wolno zapominać o tym, iż wszystkie opisy są także tworzone pod roboty wyszukiwarek – i w związku z tym muszą zawierać pewne słowa kluczowe, które pomogą w pozycjonowaniu i optymalizowaniu witryny sklepu internetowego.
Czego należy unikać przy tworzeniu opisów produktów sprzedawanych w sklepie internetowym
Dobry opis to połowa sukcesu – wpływa nie tylko na większe zainteresowanie daną stroną www, ale także na zwiększenie sprzedaży. Natomiast zły opis może całkowicie zaprzepaścić szanse na osiągnięcie sukcesu. Dlatego tworząc opisy należy bezwzględnie unikać:
– kopiowania treści z innych sklepów internetowych,
– tworzenia opisów zbyt długich, ogólnikowych i nudnych,
– przedstawiania jedynie suchych cech produktów.
Działaniem zakazanym jest także opisywanie zdjęć przedstawiających dany produkt, które nie wniesie nic nowego, a jedynie powieli informacje przedstawione na fotografii.
Tworzenie opisów produktów do sklepów internetowych według wyżej wymienionych zasad przyniesie bardzo wymierne efekty, które będzie można ocenić po ilości składanych zamówień.