Jak stworzyć opis, który zwiększy sprzedaż sklepu internetowego

Jednym z podstawowych elementów wpływających na skuteczność sprzedaży jest dobrze wykonany opis produktu. Jest to o tyle istotne, gdyż klient e-sklepu nie ma możliwości obejrzenia towaru „na żywo”, a podstawowe informacje o jego właściwościach czerpie właśnie z opisu. Podstawową rolą opisu jest niejako zastąpienie sprzedawcy i przedstawienie klientowi wszystkich korzyści wynikających z zakupu właśnie tego konkretnego produktu. Zatem dobrze wykonany opis spełni swoje zadanie i sprzeda towar – w odróżnieniu od opisu kiepskiego lub jego całkowitego braku. Nie ma jednak racji ten, kto myśli, iż wystarczy umieścić w opisie szereg przymiotników nacechowanych zaletami (typu najlepszy, najładniejszy, najtrwalszy). Współcześni klienci są niezwykle świadomi i od opisów umieszczanych w sklepach internetowych oczekują przede wszystkim konkretów i informacji zgodnych ze stanem faktycznym

Podstawowe zasady tworzenia dobrych opisów produktów
Kiepskie opisy sprzedawanych towarów to jedna z największych bolączek sklepów internetowych. Dzieje się tak dlatego, iż wbrew pozorom stworzenie dobrego opisu nie jest proste i wymaga pewnej kreatywności. W jego tworzeniu należy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami:
– przekazywanie konkretnych informacji, które opisują cechy danego produktu,
– tworzenie opisu pod kątem konkretnej grupy docelowej (inaczej opisuje się czapkę z daszkiem dla młodzieży, a inaczej beret dla seniorki),
– oddziaływanie na emocje i używanie języka korzyści (na przykład podkreślenie, iż pasek w sukience doskonale wysmukli talię).
Jednocześnie nie wolno zapominać o tym, iż wszystkie opisy są także tworzone pod roboty wyszukiwarek – i w związku z tym muszą zawierać pewne słowa kluczowe, które pomogą w pozycjonowaniu i optymalizowaniu witryny sklepu internetowego.

Czego należy unikać przy tworzeniu opisów produktów sprzedawanych w sklepie internetowym
Dobry opis to połowa sukcesu – wpływa nie tylko na większe zainteresowanie daną stroną www, ale także na zwiększenie sprzedaży. Natomiast zły opis może całkowicie zaprzepaścić szanse na osiągnięcie sukcesu. Dlatego tworząc opisy należy bezwzględnie unikać:
– kopiowania treści z innych sklepów internetowych,
– tworzenia opisów zbyt długich, ogólnikowych i nudnych,
– przedstawiania jedynie suchych cech produktów.
Działaniem zakazanym jest także opisywanie zdjęć przedstawiających dany produkt, które nie wniesie nic nowego, a jedynie powieli informacje przedstawione na fotografii.

Tworzenie opisów produktów do sklepów internetowych według wyżej wymienionych zasad przyniesie bardzo wymierne efekty, które będzie można ocenić po ilości składanych zamówień.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here