Jak założyć i prowadzić bloga

Własny blog – czyli możliwość publikowania różnorodnych treści w Internecie – staje się coraz bardziej popularny. Wiele osób chciałoby posiadać w sieci swoje własne miejsce, dzięki któremu mogłoby się dzielić z innymi użytkownikami Internetu artykułami, poradami, relacjami czy przepisami. Posiadanie bloga jest także doskonałą reklamą firmy – i coraz więcej przedsiębiorców wykorzystuje jego nieograniczone możliwości. Jednak zanim zdecydujemy się na założenie bloga, to warto uświadomić sobie, iż konkurencja w tym zakresie jest ogromna – wiele blogów w ogóle nie jest czytana. Zatem co należy zrobić, aby blog osiągnął sukces? Oto kilka zasad.

Miejsce
Pierwszym etapem zakładania „internetowego pamiętnika” jest wybranie platformy, na której będzie się on znajdował. Do wyboru jest wiele domen, więc każdy internauta może wybrać taką, która całkowicie spełni jego oczekiwania – w zależności od potrzeb i możliwości finansowych. Ważną rzeczą jest zapoznanie się z warunkami danej domeny – przede wszystkim dotyczącymi możliwości usunięcia lub wykorzystywania umieszczanych tam wpisów. Warto pamiętać także o tym, iż niektóre bezpłatne domeny mają możliwość usunięcia bloga bez podania przyczyn.

Treści
Rodzaj publikowanych treści na blogu jest uzależniony od osoby, która go prowadzi. W przypadku osób prywatnych mogą być to wpisy dotyczące niemal każdej dziedziny życia, natomiast w przypadku firm treści są zazwyczaj tożsame z prowadzoną działalnością. Bez względu na charakter publikacji należy pamiętać o tym, aby były one wartościowe, uniwersalne, skierowane do grupy docelowej, pomocne, rozwiązujące pewne wątpliwości bądź przedstawiające ważne informacje. Warto także zadbać o stronę techniczną, czyli odpowiednie formatowanie i umieszczanie ciekawych zdjęć.

Promocja
Stworzenie dobrego bloga i umieszczenie go na popularnej domenie wcale nie musi być gwarantem sukcesu. Blog trzeba wypromować – zwłaszcza, iż konkurencja w tej dziedzinie jest naprawdę bardzo duża. Dlatego też niezbędne są działania promocyjne, które zwiększą ilość odwiedzin na danej stronie. Do podstawowych metod promocji bloga można zaliczyć: działania seo (czyli pozycjonowanie i optymalizowanie witryny), aktywne uczestnictwo w mediach społecznościowych, wpisy gościnne na innych blogach, forach lub grupach dyskusyjnych. Wykonując czynności promocyjne trzeba jednocześnie pamiętać o tym, iż najlepszą reklamą danego bloga jest jego aktywność. Regularne tworzenie treści, odpisywanie na komentarze i stały kontakt z czytelnikami sprawi, iż będzie on zyskiwał na popularności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here