Identyfikacja wizualna – nieoceniona pomoc dla twojego przedsiębiorstwa

0
233

Czemu ma służyć identyfikacja wizualna? Przede wszystkim – poprawić rozpoznawalność twojego przedsiębiorstwa. Jeśli zależy ci, by produkty i usługi tworzyły niepodrabialną „markę” samą w sobie, wówczas warto zadbać również o sposób prezentacji swojej firmy. Dostosowanie wszystkich tekstów wizualnych jest pod tym względem kluczowe – powinny być stosunkowo jednorodne stylistycznie i kolorystycznie. Dzięki temu twoja firma będzie się wyróżniać, łatwiej zapadać w pamięć konsumentów i działać jak magnes na jej otoczenie społeczne.

Identyfikacja wizualna w biznesie – najważniejsze funkcje

Dopracowana identyfikacja wizualna może wyjść twojej firmie jedynie na korzyść. Jakich potencjalnych zysków możesz oczekiwać z jej zastosowania?

W pierwszej kolejności – pomoże ona w wyróżnieniu się twojej firmy spośród innych przedsiębiorstw o podobnym profilu. Klienci korzystający z usług lub produktów twojej firmy będą łatwiej ją rozpoznawać i chętniej do niej powracać. Mówiąc wprost – zintegrowana identyfikacja wizualna pełni funkcję nawigującą, przyciągającą uwagę nowych i starych konsumentów.

Ponadto, identyfikacja wizualna ułatwia klientom twojej firmy zaangażowanie w konsumpcję oraz zachęca ich do utożsamienia się z marką. Dotyczy to przedsiębiorstw wszelkich rozmiarów, które pragną, by odbiorcy ich produktów poczuli się z nimi związani.

Identyfikacja wizualna działa również na emocje klientów. Z jednej strony – ewokuje uczucie bezpieczeństwa; klienci będą spokojni o jakość oferowanych usług, widząc, że są one sygnowane przez wizualnie dopracowane przedsiębiorstwo. Z drugiej strony – wzbudza zainteresowania, ogniskuje uwagę i przyciąga wzrok nowych klientów.

System identyfikacji wizualnej – w telegraficznym skrócie

Identyfikacja wizualna powinna przebiegać według kilku etapów i z użyciem określonych elementów. Najczęściej, tworząc identyfikację wizualną na konkretnego przedsiębiorstwa, korzysta się z podstawowej gamy elementów. Są one łatwo czytelne dla klientów, a także charakterystyczne i powszechnie znane. Są to przede wszystkim linie, proste tekstury, symbole i kształty. Korzystając z tego „wizualnego alfabetu”, można przygotować rozbudowaną identyfikację dla każdego typu przedsiębiorstwa.

Najważniejszymi elementami identyfikacji wizualnej jest: logo, papierowe materiały marketingowe, internetowe materiały reklamowe, akcydensy (np. wizytówki, pokrowce, koperty lub papier firmowy) oraz kolorystyka i typografia. Ponadto, projektuje się niekiedy materiały wystawiennicze – np. bannery reklamowe, flagi lub transparenty – oraz gadżety firmowe. Wszystko zależy od wielkości przedsiębiorstwa, jego profilu i planów marketingowych.

Samo przygotowanie identyfikacji wizualnej wymaga dogłębnego kontaktu z kierownikiem przedsiębiorstwa oraz jego pracownikami. W trakcie zdobywa się informacje na temat firmy oraz jej historii, ustala się zakres i charakter otoczenia rynkowego, a także status konkurencji na rynku. Istotne jest m.in. zdobycie kompleksowych informacji na temat klientów, motywacji stojących za ich decyzjami konsumenckimi oraz oczekiwań względem kupowanych produktów lub usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here