Pozycjonowanie tradycyjne a pozycjonowanie long-tail - czym się różnią?

Pod hasłem pozycjonowanie kryje się szereg działań mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. W zależności od rodzaju promowanej witryny, możemy wyróżnić dwa podejścia do SEO:

  • Pozycjonowanie tradycyjne
  • Pozycjonowanie long-tail

Pozycjonowanie tradycyjne

Działania z zakresu pozycjonowania tradycyjnego są stosowane najczęściej w przypadku firmowych stron internetowych. Dotyczą promowania odgórnie wybranych fraz i opierają się na linkowaniu, artykułach sponsorowanych oraz wykorzystaniu content marketingu. W zależności od konkurencyjności fraz, pierwsze wyniki tradycyjnego pozycjonowania stron internetowych mogą pojawić się w przeciągu dwóch lub nawet kilku miesięcy.

Tego rodzaju pozycjonowanie sprawdza się najlepiej przy małych platformach, nie wymagających szczegółowej analizy fraz kluczowych. Celem działań SEO w tym zakresie jest najczęściej osiągnięcie określonego w umowie efektu. Takie podejście sprawia, że niektóre Agencje korzystają z wątpliwej jakości rozwiązań, które nie gwarantują pożądanej stabilności pozycji i mogą narazić naszą witrynę na karę od giganta z Mountain View.

Pozycjonowanie long-tail

Wykorzystując pozycjonowanie stron internetowych long-tail, zyskujesz możliwość promowania praktycznie nieskończonej ilości fraz kluczowych. W przeciwieństwie do podejścia tradycyjnego skupiającego się wyłącznie na popularnych frazach, pozycjonowanie szerokie stawia na kilku członowe, bardziej szczegółowe słowa kluczowe. Oczywiście nie są one wyszukiwane tak często, jak frazy wykorzystywane w podejściu tradycyjnym, jednak pozwalają na wypracowanie naprawdę imponujących efektów. W jaki sposób? Z uwagi na małą konkurencyjność, znacznie łatwiej jest osiągnąć na nie wysokie pozycje w wyszukiwarce. Ponadto, promując dużą liczbę tego rodzaju fraz, ich łączna ilość wyszukań może przewyższyć liczbę wyszukań fraz popularnych.

Tego rodzaju podejście do SEO sprawdza się znakomicie w przypadku sklepów internetowych, które oferują szeroką gamę produktów. Dzięki pozycjonowaniu stron internetowych long-tail, znacznie łatwiej trafisz do Klientów poszukujących konkretnych produktów.

Które rozwiązanie wybrać?

Dobór odpowiedniego rozwiązania zależy przede wszystkim od charakterystyki pozycjonowanej witryny. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jakie podejście do SEO sprawdzi się w przypadku Twojej strony internetowej, skonsultuj się z przedstawicielem Agencji WebDoctor.

Więcej informacji: http://www.webdoctor.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here