Kiedy jest najlepszy czas na audyt SEO

Prowadzenie biznesu online nie jest prostym zadaniem. Liczba stron internetowych rośnie, a wraz z nią konkurencja. Z tego względu warto w obiektywny sposób ocenić jakość oraz funkcjonowanie własnej witryny, aby można było ją odpowiednio zoptymalizować i w efekcie pozycjonować. Czym jest audyt, z czego się składa i jaki jest jego koszt? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć. Zainteresowanych tym tematem zachęcamy do zajrzenia na stronę grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/, gdzie przeczytacie, na czym polega świadome pozycjonowanie SEO.

Audyt SEO – o co chodzi?

Audyt jest niezależną oceną jakości strony internetowej, która odbywa się w kontekście ścisłych standardów i przepisów mających na celu wzrost jakości witryny. Wynikiem tego procesu jest checklista, która informuje nas o tym, co na stronie działa, a co wymaga natychmiastowej poprawy. Celem jest ustalenie strategii pozycjonowania i optymalizacji pod kątem SERP.

Elementy, z których składa się audyt

Wszystko zależy od potrzeb, wielkości strony oraz możliwości finansowych klienta. Można jednak wyróżnić bazowe elementy, które mają wpływ na dalszą optymalizację, a więc:

  • analiza widoczności,
  • struktura strony,
  • link building,
  • indeksowanie,
  • słowa kluczowe,
  • treść,
  • analiza konkurencji,
  • prędkość ładowania się strony,
  • ocena przyjazności adresu URL,
  • ocena bezpieczeństwa i autorytetu strony,
  • mobilność.

Rodzaje audytu

Można wyróżnić trzy podstawowe typy audytów SEO. Pierwszym jest audyt manualny, który polega na ręcznej pracy specjalisty. Jest on wyjątkowo czasochłonny, jednak jest najdokładniejszy ze wszystkich. Drugim jest audyt automatyczny, który wykorzystuje wyłącznie narzędzia komputerowe sprawdzające parametry strony i jej wskaźniki. Wymaga mniej czasu, jednak jest mniej dokładny i nie jest w stanie zinterpretować wyników. Ostatnim jest audyt manualno-automatyczny, czyli połączenie obu metod, co uznaje się za optymalne działanie.

Kiedy należy przeprowadzić audyt?

  • w celu poprawienia widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • w trakcie budowania nowej strony, aby określić jej wartość rynkową,
  • przed dokonaniem zmian w strukturze strony,
  • przed wprowadzeniem zmian UI,
  • po znaczących aktualizacjach algorytmów Google,
  • w momencie zmiany strategii słów kluczowych lub treści,
  • w celu eliminacji kar nałożonych przez Google,
  • po przejściu strony od innego właściciela.

Koszty

Wysokość kosztów, z jakimi wiąże się audyt, zależy od wielkości strony oraz pakietu – możemy wybrać pełny zakres badania bądź analizę tylko niektórych elementów. Cena eksperckiego audytu rozpoczyna się od kilku tysięcy wzwyż, jednak nie jest to wyznacznik. Najlepiej jest spersonalizować swoją usługę względem strony.

Wnioski

Jeśli czujesz, że nie wykorzystujesz w pełni potencjału swojej strony, audyt SEO z pewnością będzie pierwszym krokiem do rozwiązania tego problemu. Jest to niebywale przydatny proces, nieważne, czy tworzysz nową stronę, czy też posiadasz już gotową. Pamiętaj jednak, że jest to jedynie krok, a nie rozwiązanie. Musisz uzbroić się w cierpliwość, bowiem proces SEO wymaga czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here