Od pewnego czasu reklama nabiera zupełnie innego znaczenia. Ze względu na trendy i styl życia współczesnego społeczeństwa musi ona systematycznie dopasowywać się do zmian i nadążać za potrzebami klienta. Tradycyjne reklamy ATB i BTL nadal funkcjonują na rynku, ale nikogo nie trzeba przekonywać, że ludzie oczekują wrażeń i czegoś co z pewnością przyciągnie ich uwagę i pozostanie w ich pamięci na dłużej.

Z tego powodu tekst, czy nawet fotografia, którą opatrzono slogan, czy artykuł, nie będzie już tak skuteczna, jak film promocyjny.

Reklama w Internecie.
Obecnie reklama ma wiele rodzajów i tym samym nośników, jednak nie wszystkie są do końca efektywne. Warto zastanowić się, do jakiej grupy docelowej kierujemy produkt lub usługę, wtedy wybór odpowiedniej formy promocji nie będzie taki trudny. Nie trzeba przeprowadzać skomplikowanych badań czy obserwacji, aby stwierdzić, że nasze społeczeństwo coraz więcej czasu spędza w sieci, przeglądając różnego rodzaju strony internetowe, dlatego dużo firm decyduje się na reklamowanie siebie w sieci. Na marketing internetowy przypada wiele różnych form np. kampanie social mediach, contenet marketing, email marketing, a nawet buzz marketing etc. Sposobów jest naprawdę sporo, ale czy wszystkie są faktycznie warte inwestowania w nie? Obraz przyciąga uwagę lepiej niż tekst, a jeszcze lepsze efekty daje obraz ruchomy, który nawet potrafi zachęcić do interakcji. Dlatego też coraz więcej firm na swoich strona internetowych, fanpageach, czy nawet w pasmach reklamowych w telewizji udostępnia filmy promocyjne. Nasuwa się wiec pytanie: czy warto inwestować w taki rodzaj reklamy?

Czym jest film promocyjny?
Przede wszystkim warto wytłumaczyć na wstępie, czym w ogóle jest film promocyjny i jakią spełnia rolę? Czy jest tym samym co reklama telewizyjna wyświetlana w bloku reklamowym? W przypadku reklamy telewizyjnej emitowanej w przerwie pomiędzy programami, mamy do czynienia ze stosunkowo krótkim filmem zazwyczaj o długości nieprzekraczającej 30 sek. Taki przekaz ma na celu poinformowanie i skłonienie telewidza do zainteresowania się danym produktem, ofertą. W przypadku filmów promocyjnych, które zamieszczane są np. na stronie internetowej danej firmy, producenta itp. przekaz może być nieco dłuższy, jak również nieco bardziej działać na zmysły odbiorcy. Tak naprawdę w przypadku filmu promocyjnego nie ma większych ograniczeń, jeżeli mowa o czasie czy kreacji, ale pewna równowaga powinna również zostać zachowana. Jak zatem zrobić dobry i skuteczny film promocyjny danego produktu, usługi, czy biznesu? Jedną najlepszą radą może być po prostu znalezienie najlepszych specjalistów w tej dziedzinie. Film wykonany przez profesjonalistów, z pewnością zostanie zauważony i wyświetlony przez sporą liczbę odbiorców, którzy albo już są, albo staną się kolejnymi klientami.

Czym powinien charakteryzować się dobry film promocyjny?
Film jest jednym z najlepszych przekazów, w którym można przedstawić nie tylko to, co widzimy, ale również to, co czujemy. Nic tak bardzo nie porusza ludzkiej wyobraźni, jak ruchome obrazy opatrzone muzyką, ewentualnie tekstem, a przede wszystkim odpowiednimi efektami specjalnymi. Tym poniekąd charakteryzuje się dobry film promocyjny, który w gustowny i odpowiednio dobrany do tematyki sposób prezentuje dany produkt lub usługę. Taki sposób promocji wybiera wiele światowych firm, które dostrzegają w takiej formie promocji bardzo efektywny sposób na budowanie świadomości marki. Film promocyjny może być udostępniany w różny sposób i na wielu kanałach. Może to być strona internetowa danej firmy, jej kanał np. na youtube.com, czy na fanpage i profilach mediów społecznościowych. Dalej to możliwość zdecydowanie dłuższej prezentacji niż telewizyjne 30 sekund, przez to też filmy promocyjne mogą przyjmować przeróżne formy, czego przykładem może być, chociażby oferta firmy Pink Media. Film promocyjny wykonywany jest zawsze w zależności od potrzeb i nakładów finansowych firmy zlecającej, dzięki czemu taki rodzaj promocji jest dostępny nie tylko dla dużych, ale również mniejszych przedsiębiorstw. Dobierane są odpowiednie środki przekazu, miejsca i aktorzy, jeżeli wymaga tego koncepcja. Na przykładzie firmy Pink Media cały proces realizacji filmu jest pod kontrolą specjalistów od momentu ustalenia pomysłu, poprzez jego realizację, aż do finalnego montażu. Efekty prac i umiejętności specjalistów tej agencji można zobaczyć na stronie http://pink-media.pl/portfolio/. Przy produkcjach pracują wyłącznie profesjonaliści, którzy o kadrowaniu wiedzą już wszystko.

Jakie możliwości daje filmik promocyjny?
Za pomocą filmu dużo łatwiej, a na pewno ciekawiej zaprezentować walory danego produktu. Ludzie również chętniej angażują się w oglądanie czegoś, co zawiera pełną fabułę, a film promocyjny najczęściej właśnie opiera na tym swój główny przekaz. Zamieszczenie takiego materiału reklamowego w Internecie, na kanale telewizji internetowej czy nawet na fanpagu daje możliwość wielokrotnego odtwarzania i właściwie darmowego przesyłania go dalej w świat. Dodatkowo film promocyjny można również wykorzystać jako reklamę telewizyjną.

pink-media.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here