Współcześnie o uwagę klienta należy dbać wszelkimi możliwymi sposobami. Jednocześnie muszą to być na tyle oryginalne działania, aby jednoznacznie kojarzyły się z daną marką. Filmy produktowe nie tylko zachęcają do zakupu konkretnego towaru, ale również wpływają na postrzeganie całej marki. Jakie są najważniejsze zasady ich tworzenia? Co zrobić, aby skutecznie pozyskiwały klientów?
Spoty produktowe – dlaczego warto?
Atrakcyjność produktów wbrew pozorom nie zależy wyłącznie od ich rzeczywistych cech, ale również sposobu, w jaki zostały one przedstawione klientom. Zwykła lista zalet sprawdza się w coraz mniejszym stopniu. Co innego film produktowy – znany z telewizji format, który obecnie podbija również internet. Ta krótka produkcja wywołuje wiele pożądanych skutków:
- prezentuje produkt w przyjemnej w odbiorze formie,
- wyróżnia produkt na tle innych,
- oddziałuje na wyobraźnię widzów,
- subtelnie zachęca do zakupów,
- angażuje uwagę odbiorców,
- urozmaica ofertę sprzedażową.
Choć spot produktowy najczęściej koncentruje się na jednym produkcie (lub kilku jego wariantach), wpływa na postrzeganie całej marki. Zwiększa jej świadomość i służy autopromocji. Dlatego należy go zrealizować w odpowiedni sposób. W przeciwnym razie nie odniesie pożądanych skutków. O czym warto pamiętać w szczególności?
Realizacja spotu produktowego – podstawowe zasady
Podstawowym celem spotu produktowego jest prezentacja rzeczywistego wyglądu produktu i jego mocnych stron. I na tym warto się skupić w pierwszej kolejności. Nagranie musi mieć odpowiednio wysoką jakość, tak aby wszystkie szczegóły towaru były dobrze widoczne. Liczy się również scenografia i tło. Elementy te powinny ze sobą współgrać i podkreślać atuty produkty, a jednocześnie być spójne z identyfikacją wizualną firmy.
Krótkie filmy reklamowe mają to do siebie, że zalety towaru należy przedstawić w stosunkowo krótkim czasie. Dlatego warto skupić się na najważniejszych wyróżnikach produktu. Jednocześnie niedługa forma sprawia, że są chętnie oglądane. Co ważne, spot produktowy musi mieć odpowiedni format, tak aby możliwe było jego umieszczenie nie tylko na stronie www, ale i w mediach społecznościowych. Pozwoli to zwiększyć zasięg jego oddziaływania.
Spoty produktowe stanowią świetne urozmaicenie oferty sprzedażowej. Koncentrują się na wybranym produkcie (lub serii produktów), zachęcając do zakupów. Stanowią również świetne narzędzie do autopromocji i budowania pozytywnego wizerunku marki.