Jak prawidłowo pracować z firmowym logo

Logo jest jednym z najważniejszych elementów składających się na tożsamość firmy i marki. Jego stworzenie to swoiste narodziny nowego podmiotu, który ma szansę zawojować rynek. Oddanie gotowego projektu logo nie oznacza jednak końca pracy – od tej pory znak firmowy będzie pojawiał się wszędzie tam, gdzie będzie obecna firma, zdobił jej produkty i materiały reklamowe oraz towarzyszył we wszystkich wydarzeniach. Prawidłowa praca z logo nie jest jednak, wbrew pozorom, tak łatwa, jak się to wielu wydaje.

Czym jest logo i jaką pełni rolę?

Logo to znak firmowy, który tworzy się w celu odróżnienia jednej marki od drugiej oraz przekazaniu klientom informacji, czego mogą się spodziewać po sygnowanych nim produktach. Na rynku działa liczna rzesza firm, które tworzą takie same na pierwszy rzut oka lub bardzo podobne artykuły. Na pierwszy rzut oka różni je zaledwie jeden element – jest nim właśnie logo. Patrząc na logo, odbiorca od razu wie, kto za nim stoi, jakiej jakości może się spodziewać oraz czy warto w niego zainwestować, czy też nie. Logo jest więc swoistą gwarancją produktu i czymś znacznie więcej niż tylko znaczkiem.

Raz stworzone logo zazwyczaj towarzyszy firmie przez wiele lat, niekiedy przez cały okres jej istnienia. Pojawia się wszędzie tam, gdzie gości firma – na eventach branżowych, w mediach, prasie, internecie, firmowych wnętrzach, na pojazdach, strojach pracowników i dostawców, wszelkiego rodzaju materiałach reklamowych, podarunkach dla klientów i wielu innych miejscach. Mnogość zastosowań logo sprawia, że praca z nim jest niezwykle wymagająca – na każdym z tych elementów logo musi zostać zaprezentowane w odpowiedni sposób, nie ma tu miejsca na nawet najdrobniejsze błędy czy pomyłki, gdyż firma może na nich sporo stracić wizerunkowo. O tym, jak prawidłowo pracować z logo mówi jeden dokument – księga znaku.

Dlaczego księga znaku jest tak istotna?

księga znaku

Księga znaku jest przez wieku określana mianem instrukcji obsługi logo. Dokument ten zawiera bowiem wszystkie istotne informacje na temat tego, jak ma wyglądać logo i jak powinno być prawidłowo reprodukowane. Jego posiadanie znacząco ułatwia pracę wszystkich specjalistów, którzy będą operowali firmowym logo – grafikom, drukarniom, webmasterom, projektantom i wielu innym. Minimalizuje także ryzyko błędów i pomyłek, które mogą firmę sporo kosztować. Księga znaku występuje w dwóch wersjach – podstawowej i rozszerzonej. Ta druga zawiera wszystko to, co znajduje się w wersji podstawowej, a oprócz tego dostarcza gotowych projektów wybranych materiałów reklamowych, które mogą zostać wykorzystane przez firmę.

Księga znaku jest złożonym i rozbudowanym dokumentem, w którym powinno znaleźć się wszystko na temat znaku firmowego. Rozpoczyna ją geneza logo, czyli historia jego powstania, wyjaśnienie symboliki, wartości oraz znaczenia znaku. Następnie dowiadujemy się, jak logo powinno wyglądać w wariancie bazowym – jakie wymiary i proporcje powinny posiadać poszczególne jego elementy, jakie są prawidłowe kolory oraz jak logo powinno wyglądać w wariancie monochromatycznym. Istotnym składnikiem każdej księgi znaku są także tzw. niedopuszczalne modyfikacje, które przedstawiają natomiast to, czego należy unikać podczas pracy z logo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here