Profilem w Mapach Google zarządza się przy pomocy panelu „Google Moja Firma” lub inaczej – „Menedżera Profilu Firmy”. W ten sposób można podać jej godziny otwarcia oraz wszelkie związane z nią bieżące informacje. Poprawnie uzupełniony i stale aktualizowany profil Google Moja Firma pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy wcześniej nas nie odnajdowali w internecie lub dużo łatwiej znajdowali konkurencję.
Jak dodać firmę do Map Google lub zacząć nią zarządzać?
Najprostszym sposobem, aby Twoja firma pojawiła się w Google Maps i abyś zarządzał(a) jej profilem, będzie wykonanie następujących kroków:
- Wpisanie w wyszukiwarce „Google Moja Firma”,
- Przejście pod pierwszy wynik prowadzący do portalu „Google Moja Firma” (zwanego też „Menedżerem Profilu Firmy”),
- Kliknięcie przycisku „Zarządzaj teraz” i następnie „Dodaj firmę”.
- Postępowanie dalej zgodnie z instrukcją.
Jak poprawić wyniki Twojej firmy w Google Maps?
Sama obecność firmy w Google Maps może nie wystarczyć – pamiętaj o konkurencji. Nawet kiedy wydaje Ci się, że takowej nie posiadasz, może się okazać, że poprawnie uzupełniony profil w Google Maps przyciągnie więcej klientów, którzy np. nie byli w pełni świadomi Twojej oferty.
Przede wszystkim postaraj się uzupełnić wszystkie możliwe pola w panelu Google Moja Firma. Tytuł czy opis firmy powinny być zgodne z prawdą, ale też zachęcać do ich kliknięcia. Poniżej podajemy kilka przykładów:
- Jako nazwa firmy dużo lepiej sprawdzi się np. “Sklep papierniczy Zeszycik” niż “PHU Zeszycik”.
- W opisie firmy zawrzyj jej zalety, np. poinformuj o asortymencie, dodatkowych usługach. Napisz, co Cię wyróżnia na tle konkurencji (np. zawsze najniższe ceny, bezkompromisowa jakość). Każda firma ma swoje wyróżniki – nie trzeba ich zmyślać, wystarczy przyjrzeć się sobie oraz porównać z konkurencją.
- Znajdź jak najwięcej usług, które podasz w zakładce “Usługi”. Postaraj się wybrać te z listy, nie bój się podać kolejnych.
- Gdy pojawiła się jakakolwiek nowość w Twojej firmie, daj o tym znać użytkownikom. Nowe menu w restauracji, nowi pracownicy, a może kolejny wpis na blogu? O tym wszystkim możesz poinformować potencjalnych klientów! Dodaj tę informację w zakładce “Wpisy” w profilu Google Moja firma.
Po drugie, powyższe informacje stale aktualizuj. Daj znać Google’owi i swoim klientom, że dbasz o nich i w Mapach Google zawsze można znaleźć aktualne i sprawdzone informacje na temat Twojej firmy.
Co najlepiej wpisać w profilu Google Moja Firma?
Tak jak już wspomnieliśmy, najlepiej wpisać wszystko, co tylko jest prawdą. Im więcej danych podasz i im częściej będziesz je aktualizować, tym większa szansa, ze klienci odnajdą Twój profil w Mapach Google. Nie stroń również od odpowiadania na komentarze.
Dostałem jedną gwiazdkę w Mapach Google. Co napisać w odpowiedzi?
Każdy przypadek jest inny, jednakże ogólna zasada jest taka, że wszystkie Twoje interakcje z użytkownikami Map Google działają na Twoją korzyść. Być może uda Ci się przekonać klienta, że Twoja firma nie zasłużyła na jedną gwiazdkę? Czasem taka ocena wynika z nieporozumienia, niekiedy nawet pomyłki.
Jak zmienić zdjęcie w Google Moja Firma?
Aby zmienić zdjęcie w Google Moja Firma, zaloguj się do panelu, wybierz swoją firmę, a następnie z menu po lewej stronie – “Zdjęcia”. Teraz możesz kliknąć przyciski z symbolem edycji: “Logo” oraz “Widok główny” i przesłać nowe obrazy.
Możesz też wgrać inne zdjęcia. W tym celu wybierz pożądaną kategorię, np. “Z zewnątrz” i kliknij okrągły przycisk “+” po prawej stronie. Postępuj dalej zgodnie z instrukcją.
Twoja obecność w Mapach Google zależy od Ciebie – wykorzystaj to!
Dzięki powyższym radom możesz zaistnieć bądź poprawić swoją pozycję w Mapach Google, zyskując szansę na nowych klientów.
Niezależnie od Twojej lokalizacji, prowadzenie profilu w Google Moja Firma możesz zlecić np. agencji marketingowej RekinySukcesu.pl z Wrocławia. Profesjonalna firma ma doświadczenie w tego typu działaniach i skutecznie zwiększy liczbę Twoich klientów. Dzięki temu Ty możesz dalej robić to, na czym znasz się najlepiej – prowadzić swoją działalność.