Skuteczny przekaz reklamowy dotyczący konkretnej usługi bądź produktu jest składową wielu elementów, które mogą zadecydować o powodzeniu przedsięwzięcia. Celne informacje, ciekawa treść w połączeniu z chwytliwym sloganem i odpowiednia wizualizacja oferowanego towaru to jedna z podstawowych kompozycji takiego przekazu.

Nawet z własnych obserwacji, każdy przedsiębiorca, może wywnioskować, że najwięcej uwagi przyciągają reklamy odpowiednio zwizualizowane, a strony internetowe bez właściwej oprawy graficznej praktycznie nie mają racji bytu. Na korzyść wykorzystania fotografii reklamowej przemawia kilka kwestii, które najczęściej stają się podstawą do wykorzystania takiego rozwiązania promocyjnego dany biznes.

Co tak naprawdę kryje w sobie fotografia reklamowa?

Niska świadomość odbioru fotografii reklamowej sprawia, że można bez większego problemu ukryć przekaz, który trafi do odbiorcy niezależnie od stopnia jego skoncentrowania na całości przekazu. Oraz nie tylko dłużej pozostaje w świadomości człowieka, bardziej przyciąga uwagę i pozwala na stworzenie pewnych skojarzeń. Im częściej jest on powtarzany w różnych przestrzeniach, tym bardziej zapada w pamięć i nieświadomie jest powielany w umyśle człowieka. Z tego powodu wykorzystywanie fotografii reklamowej w promocji usługi lub produktu ma bardzo pozytywny wdzięk. Oczywiście istnieje kilka czynników, które determinują o powodzeniu takiej strategii promocyjnej. Przede wszystkim jest to poziom profesjonalizmu, jaki osób wykonujących tego typu zdjęcia. Odnosi się to do całości projektu, czyli pomysłu, wykonania sesji i odpowiedniego wyeksponowania fotografii, co nie zawsze okazuje się łatwym zadaniem. Dlatego przedsiębiorcy, zanim skorzystają z takiego rozwiązania, powinni dobrze analizować ofertę agencji fotograficznych specjalizujących się w tego typu sesjach. Jedną z przykładowych agencji oferujących taki zakres usług jest PIX Agency. Jej pracownicy tworzą zdjęcia reklamowe i wizerunkowe na potrzeby indywidualnych klientów, a także specjalizują się w fotografii eventowej, ostatnio bardzo popularnej, zwłaszcza w sferze social mediów.

Jakie obszary wchodzą w zakres fotografii reklamowej?

Fotografia reklamowa jest wykorzystywana do promocji produktów, usług, firm, zespołów lub konkretnych specjalistów zajmujących się konkretnym świadczeniem. Trend wykorzystania zdjęć na ulotkach, plakatach, billboardach, wizytówkach etc. znany jest już od bardzo dawna, ale wraz z rozwojem technologii systematycznie nabiera nowego znaczenia. Tak naprawdę w dużym stopniu reklama przeniosła i nadal podbija Internet. Największy odsetek osób korzystających z fotografii reklamowej wykorzystuje ją do promowania swojej marki w sieci, ale również nie brakuje wykorzystania jej w innych formach reklamy ATL i BTL. Plakat, billboard czy np. artykuł sponsorowany w prasie bez elementu wizualnego, jakim jest zdjęcie danego produktu, może nie wywołać pożądanego efektu zwrócenia uwagi klienta. Zdjęcia reklamowe mogą mieć różne przeznaczenie, co wpływa na ich sposób wykonania, metodę oraz rodzaj przedstawienia konkretnej usługi lub produktu. Dla przykładu mogą być to zdjęcia promujące dany towar, usługę, miejsce, czyli firmę lub lokal np. restaurację, mogą również przedstawiać załogę lub poszczególnych specjalistów w sytuacjach aranżowanych, lub naturalnych. Zazwyczaj wykonywanie zdjęć w celach promocyjnych odnosi się do czterech kategorii fotografii: reklamowej, biznesowej, modowej i eventowej. Takie propozycje można znaleźć na stronie PIX Agency pod adresem http://pixagency.pl/#oferta.

Jakie możliwości dla promocji usługi lub produktu daje fotografia reklamowa?

Przede wszystkim na obrazy człowiek reaguje dużo szybciej niż na tekst. Łatwiej zatem przy pomocy zdjęcia wywołać efekt zaciekawienia. Dobrze wykonana fotografia może wzbudzi

pozytywne skojarzenia, natomiast jeśli nie jest ona do końca profesjonalna, może przynieść zupełnie przeciwny efekt, dlatego warto zaangażować w projekt osoby znające się na wykonywaniu tego typu kampanii. Firma decydująca się na wykorzystanie fotografii reklamowej zazwyczaj ma na celu stworzenie lub wzmocnienie swojego wizerunku, tak aby wyróżniać się wśród konkurencji, ale również trafiać do konkretnej grupy klientów. Popularne obecnie wykorzystywanie zdjęć do promocji w Internecie ma spory wpływ na zasięg reklamy, chociażby z tego powodu, że Google w swoich algorytmach wyszukiwania bierze pod uwagę czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie. Nie trzeba nikogo przekonywać, że odbiorca zwabiony profesjonalnymi zdjęciami będzie zdecydowanie dłużej przeglądał witrynę, niż w przypadku konieczności czytania obszernych tekstów. W obecnym społeczeństwie nastawionym na mobilność, życie w biegu i wybierania możliwości ułatwiających na co dzień różne procesy, zdecydowanie szybciej trafią do konkretnej persony obrazy, które zwizualizują konkretną potrzebę. Zatem odpowiednia proporcjonalność contentu do profesjonalnych fotografii może zdecydowanie podnieść atrakcyjność strony internetowej i konsekwentnie zostać wykorzystana innych kanałach reklamowych, chociażby na Instagramie, Facebooku, Pintereście itp. Fotografia reklamowa poprzez wydobywanie i uwidacznianie walorów oferowanych produktów lub promowanych miejsc wpływa na wzrost sprzedaży i pozycję rynkową danego przedsiębiorstwa. W przypadku zdjęć biznesowych prezentujących grupę ludzi, personel, specjalistów danej dziedziny fotografia wpływa na sposób, w jaki są oni odbierani przez klientów i na to, jakie relacje mogą powstać pomiędzy klientem a potencjalnym usługodawcą.

Fotografia reklamowa jest istotnym narzędziem, wzmacniania przekazu kampanii reklamowych oraz stałego budowania i rozpowszechniania wizerunku danej marki. Ludzie chętnej odwiedzą kawiarnię, która będzie posiadać stronę internetową z galerią zdjęć prezentującą jej wnętrze, niż taką, która będzie miała jedynie informacje o godzinach otwarcia i ewentualnym menu.

pixagency.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here