Możliwość wyszukiwania firm w serwisie Google ułatwia prowadzenie biznesu. Jednak konsumenci oczekują coraz lepiej dopasowanych usług do swoich potrzeb. Dlatego dziś nie wystarczy określić zakresu prowadzonej działalności — trzeba zwrócić uwagę na lokalizację użytkownika. Aby nasza strona była widoczna wysoko na liście wyszukiwania, trzeba przeprowadzić pozycjonowanie lokalne. Pozwala to powiązać zwiększenie widoczności strony z obszarem, na którym działa nasza firma.
Myśl globalnie, działaj lokalnie
Pozycjonowanie lokalne powinno być podstawą nowoczesnych działań marketingowych. Pozwala pozyskać klientów z konkretnego regionu w Polsce. Użytkownicy szybciej skorzystają z naszych usług, jeśli zasięg działania firmy będzie powiązany z ich regionem. Ma to szczególne znaczenie dla osób często podróżujących. Skuteczne pozycjonowane lokalne to domena agencji Efectownia.pl. Firma oferuje szeroką pomoc w zakresie kampanii reklamowych i działań SEO. Należy zwrócić uwagę, że optymalizacja strony internetowej to pierwszy krok, aby osiągnąć sukces. Działania powinny uwzględniać dobór odpowiednich słów kluczowych, opisów grafiki, jak również weryfikację poprawności meta tagów i działania mobilnej wersji witryny.
Daj się zauważyć
Aby zwiększyć szansę na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, warto skorzystać z wizytówki Google Moja Firma. Jest to element występujący poza stroną internetową, ale może oczywiście kierować do naszej witryny. Usługa ta jest dostępna bezpłatnie, a stworzenie wizytówki jest bardzo proste. Należy jednak zwrócić uwagę, aby opis był przejrzysty — powinien zachęcać do zapoznania się z ofertą.
Wizytówka Moja Firma jest powiązana z opiniami i recenzjami, jakie mogą wystawiać klienci. Rekomendacje wpływają na wizerunek firmy, dlatego warto zadbać o uzyskanie dużej ilości pozytywnych komentarzy. Najlepiej zaproponować dotychczasowym klientom rabat za wystawienie opinii. Jest to inwestycja niewymagająca dużych kosztów, a może skutecznie zachęcić nowych odbiorców do skorzystania z naszych usług.
Aby pozycjonowanie lokalne odniosło skutek, trzeba stale aktualizować dane teleadresowe. Klienci nie będą szukać informacji o naszym adresie czy numerze telefonu. Informacje te muszą być widoczne za zarówno w wizytówce Google Moja Firma, jak i na stronie internetowej. Dane muszą być spójne we wszystkich miejscach, gdzie publikujemy reklamę. Dzięki temu potwierdzamy swoją wiarygodność i budujemy pozytywny obraz przedsiębiorstwa.
Bądź mobilny i elastyczny
Pozycjonowanie lokalne wymaga tych samych technik, co w przypadku standardowych działań SEO. Ważny jest więc dobór słów kluczowych oraz dokładne opisanie charakteru prowadzonej działalności. Trzeba zadbać i wygodną nawigację oraz szybkie wczytywanie strony. Szczególnie atrakcyjne dla użytkowników są udogodnienia w wersji mobilnej, które zbliżają działanie witryny do specyfiki aplikacji mobilnej. Wiele osób w ciągu dnia korzysta głównie ze smartfona, dlatego strona powinna przewidywać wyświetlanie treści w układzie pionowym.
Wprowadzenie tego rodzaju udogodnień wymaga modyfikacji treści strony. Nie trzeba tego robić samodzielnie, lecz można skorzystać z usług agencji marketingowej Efectownia.pl. Pozycjonowanie lokalne jest szansą na rozwój biznesu oraz budowę rozpoznawalności naszej marki. Jest to ważne zwłaszcza dla firm oferujących usługi, które mają co najmniej kilka zakładów działających w różnych regionach kraju. Realizacja działań SEO pozwala na pozyskiwanie nowych klientów i kierowanie ich do najbliższych placówek firmy. Nasza pozycja może rosnąć, a na efekty zwykle nie trzeba czekać dłużej niż kilka miesięcy.