Content marketing jest bardzo ważnym elementem strategii marketingowej marek i firm, ponieważ pozwala zbudować długofalowe relacje z odbiorcami, którzy stają się docelowymi klientami. Podpowiadamy, na jakie działania, związane z marketingiem treści, warto się przede wszystkim zdecydować.
Content marketing – co to takiego?
Content marketing to nic innego, jak marketing treści. Ta strategia marketingowa polega na pozyskiwaniu klientów dzięki publikowaniu i dystrybucji treści atrakcyjnych, ciekawych, merytorycznych i przydatnych dla konkretnej grupy docelowej, do której są kierowane. Content marketing powinien być odpowiedzią na trzy kryteria, mianowicie:
- dystrybuowanie treści wartościowych, użytecznych i interesujących dla odbiorców,
- zdobywanie zainteresowania odbiorców dzięki tym treściom,
- budowanie zaangażowania wśród odbiorców treści.
Strategia marketingu treści może tak naprawdę odbywać się w każdym kanale dystrybucji przekazów promocyjnych, które w efekcie, w nienachalny sposób mają prowadzić do sprzedaży danego produktu czy usługi. Choć z założenia publikowanie treści jest jednostronnym przekazem reklamowym, to w efekcie działania content marketingowe powinny prowadzić do budowania długotrwałych relacji między reklamodawcą a odbiorcą.
Dlaczego warto realizować działania content marketingowe?
Powodów, dla których warto realizować działania z zakresu content marketingu, można by wymienić naprawdę sporo. Jednak tym najważniejszym jest fakt, że odpowiednio zaplanowana i wdrożona strategia marketingu treści może doprowadzić do sytuacji, w której odbiorca informacji content marketingowej – nie pod naciskiem reklamy, ale dzięki odpowiednio zaprezentowanym i angażującym treściom – stwierdza, że to, co zostało u przedstawione, jest mu niezbędne (bez względu na to, czy chodzi tu o produkt, czy o usługę) i dokonuje zakupu. Po drugie, tworząc treści content marketingowe i publikując je w mediach własnych – takich, jak chociażby blog, newsletter czy firmowy profil na portalu społecznościowym – jesteśmy w stanie tak naprawdę zaoszczędzić spore sumy w naszym budżecie marketingowym, ponieważ nie musimy „wynajmować” powierzchni reklamowej w mediach zewnętrznych, takich, jak chociażby portale branżowe czy tematyczne.
Jakie działania content marketingowe warto wprowadzić?
Wśród działań content marketingowych, które warto wdrożyć w swojej firmie, należy wymienić przede wszystkim:
- artykuły eksperckie,
- artykuły sponsorowane,
- e-booki,
- raporty,
- webinary,
- podcasty,
- infografiki,
- video.
Artykuły możemy publikować zarówno na własnym blogu i promować je chociażby w mediach społecznościowych czy newsletterach, jak również w mediach zewnętrznych, z którymi uda nam się nawiązać współpracę. Webinary mogą stać się świetny sposobem na poznanie swoich odbiorców i klientów oraz nawiązanie z nimi długofalowej relacji. Publikując raporty i e-booki, w łatwy sposób zyskać status eksperta i w tej konwencji zacząć budować swój wizerunek. W dodatku, jeśli ktoś powoła się na nasze materiały, jako źródła, zyskamy kolejny sposób na bezpłatną promocję. Odpowiednio stworzone infografiki potrafią wzbudzić naprawdę spore zaangażowanie i stać się viralem, dlatego warto nawiązać współpracę z uzdolnionym i pomysłowym grafikiem, albo samemu zacząć tworzyć tego typu treści w – często darmowych – programach do obróbki i tworzenia grafiki. Podcasty i filmy video – szczególnie te, które publikowane są w odcinkach – potrafią sprawić, że nasi odbiorcy czekają na nie, jak na ulubiony serial, dzięki czemu częściej i chętniej zaglądają na naszą stronę internetową czy kanał na portalu społecznościowym. To oczywiście tylko niektóre z propozycji. Jest ich naprawdę sporo i tylko od naszej wyobraźni zależy, na co się zdecydujemy. Jeśli szukasz pomocy w opracowaniu i wdrożeniu strategii content marketingowej, skontaktuj się z www.pirmedia.pl.