Pozycjonowanie to dziś jedna z ważniejszych strategii marketingowych, które mają na celu zwiększenie ruchu na Twojej stronie, co przekładać się będzie w przyszłości na większe zainteresowanie produktami lub usługami. Jak się pozycjonuje, kto może to robić i czy każda firma powinna w to zainwestować? Czy to się opłaca?
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to inaczej szereg działań mających na celu zwiększenie Twoich zasięgów, czyli doprowadzenie do sytuacji, w której Twoja strona będzie wyświetlana na samej górze listy wyszukiwania w Google. Czy to jest ważne dla marketingu Twojej firmy? Szalenie! Przy pomocy specjalnie formułowanych treści zawierających specjalne słowa kluczowe oraz umieszczania tych treści w różnych miejscach w sieci, wpływa się na algorytmy Google, nakłaniając je do pewnych działań. Mianowicie — do tego, aby uważały Twoją stronę za najważniejszą, gdy użytkownik będzie poszukiwał produktów lub usług takich jak te oferowane przez Twoją firmę.
Kto zajmuje się pozycjonowaniem?
Pozycjonowanie stron to czynność, którą może robić każdy, kto po prostu trochę się na tym zna. To znaczy — kto poznał tajniki funkcjonowania algorytmów Google. Należy jednak przyznać, że pozycjonowanie to mnóstwo różnych czynności, które zajmują sporo czasu, i które trzeba kontynuować niemal nieustannie. Osiągnięcie odpowiedniego wyniku na listach wyszukiwania nie zwalnia firmy z odpuszczenia dbałości o utrzymanie się na nim — dlatego działania pozycjonujące trzeba kontynuować. To sprawia, że wygodniej jest oddelegować to zadanie wyspecjalizowanej firmie z zakresu reklamy i marketingu, która zrobi to naprawdę skutecznie. Dzięki temu możesz już w ciągu najbliższych miesięcy zacząć generować realne, zwiększone zyski wynikające bezpośrednio ze zwiększenia zainteresowania Twoją marką.
Czy opłaca się inwestować w pozycjonowanie?
Jeśli jesteś mikroprzedsiębiorca, który oferuje niewielki zakresu usług, na przykład hydraulicznych, wówczas interesuje Cię reklama jedynie na ograniczonym obszarze — w miejsce Twojego zamieszkania. W takiej sytuacji nie ma potrzeby, aby wszyscy użytkownicy z Polski trafiali wprost na Twoją stronę internetową umieszczoną na samym początku listy wyszukiwania. Jeśli jednak prowadzisz sklep internetowy, to jak największe zainteresowanie Twoim produktem jest dla Ciebie wskazane. W takiej sytuacji zwiększenie zasięgów i obrotów firmy o kilkanaście czy kilkadziesiąt procent może sprawić, że inwestycja w działania pozycjonujące przyniesie Ci nawet kilkakrotnie większe zyski!