Marketing internetowy daje bardzo wiele korzyści, a dodatkowo dostępny jest w bardzo wielu opcjach. Oznacza to, że każdy klient agencji marketingowej ma szansę na dopasowany do swoich potrzeb plan działania, unikalny dla jego przedsiębiorstwa w każdym calu. Dobór właściwego rodzaju marketingu do konkretnego przedsiębiorstwa jest kluczowy, aby kampania odniosła sukces. Jakie jednak możliwości ma do wyboru klient? Bardzo wiele, a poniżej przedstawimy jedynie niektóre z nich.
Content Marketing
Content to, jak można się domyśleć, treści zamieszczane w internecie – w szczególności na profilach w sieciach społecznościowych, blogach, czy witrynach internetowych. Głównym zadaniem content marketingu jest promocja świadomości o produktach danej firmy – a dąży się do tego oferując potencjalnym klientom wysokiej jakości treści dotyczące tychże produktów. Zredagowane teksty muszą więc nie tylko pomóc w pozycjonowaniu strony, ale i być napisane poprawnym, dostosowanym do grupy docelowej klientów językiem w taki sposób, by zachęcały do skorzystania z rozwiązania oferowanego przez daną firmę. Przykładem poprawnie wykonanego content marketingu mogą być wysokiej jakości poradnikowe artykuły blogowe nawiązujące do oferty danej firmy i wzbogacające wiedzę na jej temat, ale również np. opisy produktów.
E-mail Marketing
Kolejnym rodzajem marketingu internetowego, jaki warto rozważyć w kampanii reklamowej jest e-mail marketing. Jest to forma reklamy bazująca na rozwiązaniach opartych na poczcie elektronicznej – jak natomiast wie każdy specjalista do spraw reklamy, nie powinien jednak być to marketing nachalny. Przykładem profesjonalnie wdrożonego rozwiązania tego typu może być na przykład newsletter – potencjalnemu klientowi można dodatkowo zaproponować drobny upominek za jego subskrypcję, na przykład niewielką zniżkę. Zachęci to odbiorcę do subskrypcji, a co za tym idzie utrwali jego świadomość o danej marce. Wysyłane wiadomości e-mail mogą być także spersonalizowane, na przykład zapisanym w bazie imieniem odbiorcy – poczuje on wówczas, że wiadomość kierowana jest bezpośrednio do niego.
Marketing szeptany
Warto również omówić marketing szeptany. Jest to specyficzny rodzaj marketingu, ponieważ działania marketingowe podejmowane są dyskretnie – ich wyniki nie powinny zaś wskazywać na jakąkolwiek reklamę. Najczęściej marketing szeptany stosowany jest na różnego rodzaju forach internetowych dotyczących tematyki, jaką zajmuje się klient. Zadaniem marketingowców jest delikatne wypromowanie jego produktów w taki sposób, by wyglądało to na zwyczajną poradę innego internauty. Zastosowania marketingu szeptanego są bardzo szerokie – korzystają z niego producenci odzieży, suplementów, czy kosmetyków. Aby jednak kampania była skuteczna, powinna być prowadzona przez doświadczony zespół marketingowców – w przeciwnym razie jej efekty będą dość mizerne.
E-Marketing na Youtube
Oddzielną kategorią, która również zasługuje na uwagę, a wykrystalizowała się dopiero niedawno, jest marketing w Youtube. Olbrzymi potencjał tej platformy sprawia, że z materiały marketingowe mogą łatwo trafić do setek tysięcy, a nawet milionów odbiorców w tej samej chwili. Marketing internetowy na Youtube może być stosowany w kilku różnych formach. Podstawową jest, rzecz jasna, umieszczanie treści sponsorowanych w formie reklamy wyświetlającej się w trakcie nagrania. Równie skuteczne jest jednak również prowadzenie kanału dedykowanego danej marce. Należy jednak pamiętać wówczas o regularnym udostępnianiu widzom wysokiej jakości treści, a także regularnej interakcji z nimi.