Prowadzenie sklepu internetowego, szczególnie w popularnym sektorze, to odpowiedzialne zajęcie. Przystępując do jego założenia, należy więc dobrze się przygotować.
Kluczowa może okazać się optymalizacja sklepu internetowego (z angielskiego: ecommerce seo). Dzięki niej sklep zyska lepszą widoczność wśród użytkowników sieci, co z pewnością wpłynie pozytywnie na generowane przez niego dochody. Dobrze prowadzony sklep internetowy wpływa pozytywie na wizerunek marki, staje się jej wizytówką.
Najczęstsze błędy
Wiele sklepów internetowych jest prowadzonych dosyć nieporadnie. Wśród najczęstszych błędów wyróżnić można przede wszystkim:
- brak oryginalnych treści produktów (bazowanie wyłącznie na danych pozyskiwanych od producentów)
- brak pełnej informacji o ofercie sklepu na stronie głównej
- obrazki bez elementów ALT
- Strony poszczególnych kategorii pozbawione są treści
- nieczytelne nazwy kategorii produktów
Jak działać sprawnie i zarabiać?
- Jeśli jesteś jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem działalności sklepu, zacznij od podstaw, czyli już od jego nazwy. Dobrze, żeby była chwytliwa, wyróżniała się na tle konkurencji i oddawała jego charakter. Zastanów się też, jaka nazwa wpłynie pozytywnie na pozycję twojego sklepu w wynikach wyszukiwania (jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat pozycjonowania, pod linkiem czekają na ciebie wytyczne dla webmasterów). Nie sposób oczywiście nazwać sklep „tanie narty Zakopane”, ale warto zastanowić się dłużej nad tym, jaka fraza może mieć większe „wzięcie” wśród internautów.
- Kolejna rzecz to nazwy kategorii produktów – powinna „rozumieć” je zarówno wyszukiwarka, jak i klienci. Podobnie nazwy samych produktów – unikajmy błędów. Mają być one możliwie zgodne z ich rzeczywistym nazewnictwem.
- Otwórz bloga! Dzięki temu zyskasz potrzebny pretekst, by na stronie twojego sklepu stale pojawiała się nowa zawartość, a co za tym idzie – sklep nie przestanie być atrakcyjny w „oczach” wyszukiwarki
- Postaw na fachowców – jeśli masz wątpliwości, czy poradzisz sobie samodzielnie z pozycjonowaniem, a zależy ci odpowiednio dobrej pozycji w wyszukiwarce, pomyśl o kontakcie z profesjonalistami, na przykład z agencji Adwhite.
- Pamiętaj o mediach społecznościowych – bo bez nich dzisiaj ani rusz w marketingu. Snapchat, Facebook, Twitter – to twoje pola do popisu, na których w łatwy i szybki sposób (jeśli tylko będziesz działać z głową) zyskasz nowych klientów.