większe zasięgi

Budowanie społeczności wokół firmy czy marki osobistej to cel nadrzędny, jaki realizuje się w strategii na social media. Im więcej odbiorców i użytkowników zainteresuje się kontem i prowadzonymi na nim działaniami, tym większa szansa na powodzenie biznesu – wyższą sprzedaż, lepsze współprace, większą rozpoznawalność marki itd. Co zatem zrobić, by mieć większe zasięgi na swoich kontach w mediach społecznościowych? Sprawdź!

Zasięg – czym jest i dlaczego jest tak ważny?

Zasięgiem nazywa się liczbę odbiorców, do których dociera dany rodzaj treści w social mediach – dotyczy to postów, relacji, reklam i wszelkich innych działań, jakie są prowadzone w mediach społecznościowych przez marki, ale też prywatne konta użytkowników. Wszystkie platformy social media działają na własnych zasadach i mają różne algorytmy, które odpowiadają za wielkość zasięgów organicznych.

Przykładowo na Facebooku liczba odbiorców zależy od zaangażowania fanów – reakcji na post czy komentarzy, a na Instagramie niezwykle ważną rolę odgrywają hashtagi czy regularność publikacji, dzięki czemu późniejsze działania docierają do szerszego grona odbiorców. Niemniej zasięgi organiczne są często ograniczane, a pomoc w docieraniu do szerszego grona odbiorców stanowią płatne promocje.

Dlaczego zasięgi są ważne?

Różne branże, różne marki, różne cele – jedno jest jednak wspólne: budowanie rozpoznawalności i docieranie do jak najszerszego grona odbiorców. Dlaczego? Ponieważ osoby znające daną firmę, jej produkty i usługi, chętniej po nie sięgną, kiedy będą ich potrzebować. Weźmy na warsztat ręcznie robione kubki ceramiczne. Piękne zdjęcia na Instagramie mogą przykuć uwagę fanów estetycznych kadrów, którzy polubią profil marki i będą ją obserwować. Kiedy przyjdzie moment, że zechcą kupić sobie nowe kubki do kawy albo sprawić komuś bliskiemu prezent, wysoce prawdopodobne jest, że sięgną po znane im już produkty, a nie że będą szukać ich dalej w sieci. Co więcej, mogą też polecić markę dalej.

Co zrobić, aby mieć większe zasięgi? Wskazówki

  1. Zadbaj o profesjonalizm i porządek na swoim koncie – uzupełnij wszelkie niezbędne informacje o firmie, usuń ewentualne błędy, wstaw linki do swojej strony/sklepu czy dane adresowe.
  2. Używaj dobrze dopasowanych hashtahów. Hasztagi na Insta to priorytet, ale dla porządkowania treści można je stosować też w innych social mediach. Ważne, by hashtagi pasowały do marki, ale i do tego, co znajduje się na zdjęciach, wideo czy postach.
  3. Dbaj o wartościowe treści. Wszystko, co publikujesz w swoich kanałach społecznościowych, powinno być interesujące z punktu widzenia odbiorców. Im bardziej ich zaciekawisz, tym większe szanse na zaangażowanie – a to właśnie ono wpływa na zasięgi.
  4. Wchodź w interakcje. Media społecznościowe, jak sama nazwa wskazuje, mają budować społeczność wokół profili. Ważny jest dialog z odbiorcami i odpowiednia reakcja na ich potrzeby.
  5. Śledź trendy i je wykorzystuj. To, co modne, estetyczne i wartościowe, klika się znacznie lepiej. Wyszukuj trendujące treści i twórz w ten sposób swój własny content. Postaraj się wyróżnić na tle innych. W cenie jest np. RTM marketing, czyli reagowanie w kreatywny sposób na to, co dzieje się w branży, mediach, co interesuje społeczeństwo czy Twoją grupę docelową.
  6. Bądź regularny! Wstawiaj często posty, relacje – wówczas algorytmy w social mediach będą lepiej postrzegać Twoje konto, co przełoży się na zasięgi.

Dowiedz się więcej: sprawdź co to jest Viral i jak wykorzystać jego potencjał!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here