Zalety ekologicznych etykiet

Wraz z rosnącym zainteresowaniem konsumentów wyrobami ekologicznymi, pojawia się ich coraz szersza gama. Jednak wielu producentów zapomina o starym powiedzenie, które mówi, że diabeł tkwi w szczegółach. Co to oznacza?

Opakowanie dopasowane do zawartości

Nawet najwyższej jakości, ekologiczny produkt spakowany w plastikowe opakowanie nie zachęci klienta do zakupu. W większości przypadków osoby, które nabywają naturalne bądź ekologiczne wyroby (jak np. kosmetyki, suplementy diety czy składniki pokarmowe) chcą dbać o planetę. Jako że gama produktów umożliwiająca im to w pełni (łącznie z opakowaniem) jest duża – z dużą dozą prawdopodobieństwa zrezygnują z zakupu takiego wyrobu, który nie jest odpowiednio opakowany.

Dlatego tak istotne jest, by jak najwięcej elementów opakowania również było ekologiczne. Oczywiście, nie każdy rodzaj produktu da się spakować na przykład w szklaną buteleczkę – jednak warto szukać jak najbardziej przyjaznych dla planety rozwiązań. Pośród nich znajdują się etykiety ekologiczne. Umieszczone nawet na gorszej jakości opakowaniu dają jasny komunikat: „robimy co możemy, by chronić naszą planetę”.

Koszty produkcji ekologicznych etykiet

Etykiety ekologiczne są wytwarzane na bazie odpowiednio przetworzonego plastiku pochodzącego z butelek typu PET. Co za tym idzie – koszty, które ponosi się z tytułu produkcji etykiet są nieco niższe. Dodatkową, zdecydowaną zaletą tego rodzaju etykietek na opakowania jest ich ekologiczny wymiar i bezpieczeństwo dla planety.

Określenie ostatecznych kosztów produkcji etykiet ekologicznych nie jest możliwe bez innych informacji. Podmiot, który zajmuje się ich wytwarzaniem będzie w stanie oszacować cenę, gdy dowie się, jakie wymiary mają mieć etykiety, co ma się na nich znajdować, ale również – jak duże jest zamówienie. Skalibrowanie maszyny dla 100 sztuk będzie kosztować więcej niż gdy klient zdecyduje się na zakup 1000 etykiet lub większej ich ilości.

Na jakie produkty?

Etykiety ekologiczne są odpowiednim wyborem dla wielu typów produktów. Zasadniczo, to ich wytwórca powinien zdecydować, czy jego towar będzie dobrze wyglądał z ekologiczną etykietą, jednak sprawdzają się one w zdecydowanej większości przypadków (np. kosmetyków, suplementów, produktów spożywczych itd.).

Artykuł powstał w oparciu o materiały znalezione na Eticod.pl.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here