Marketing szeptany - dla kogo?

Działania marketingowe, polegające na inicjowaniu pozytywnej opiniotwórczości oraz pozyskiwaniu opiniodawców, celem polecania produktów lub usług firmy, poprzedzone dokładną analizą sytuacji firmy/marki/osoby, to marketing szeptany WOMM (Word Of Mouth Marketing). Funkcjonowanie agencji marketingowych, specjalizujących się w metodach marketingu szeptanego, polega głównie na indywidualnym dopasowaniu do potrzeb klienta strategii marketingu szeptanego oraz analizie obecnej sytuacji i wyszukaniu najodpowiedniejszych miejsc do promocji. Firmy, którym zależy na pozytywnej opinii w sieci, które coraz częściej padają ofiarą nieuczciwej konkurencji, stosującej czarny marketing, muszą zdecydowanie przeciwdziałać takim atakom, kładąc nacisk na budowanie wizerunku marki w sieci, pozwalając rozwijać się pozytywnym, wpływającym na sukces opiniom.

 Jak działa strategia marketingu szeptanego?

Klient, czyli osoba, instytucja, przedsiębiorstwo, którzy potrzebują niestandardowego działania w strategii tworzenia wizerunku w internecie, wybierający możliwość skorzystania z marketingu szeptanego, zaczynają od rozmowy z przedstawicielem agencji, który dokładnie zaznajamia się z rodzajem działalności, produktem lub usługą, oferowaną przez firmę, obecną sytuacją firmy w sieci. Klient może zaproponować, z jakich serwisów należy skorzystać, budując pozytywne opinie. Pracownicy agencji często proponują odpowiednie miejsca, śledząc bieżącą sytuację. Marketing szeptany Real Time (w czasie rzeczywistym), to opcja, polegająca na monitorowaniu obecnej sytuacji względem firmy, ewaluującej w kierunku negatywnej opinii i doborze na bieżąco odpowiednich metod: komentarzy, udziału w dyskusjach na blogach, w social mediach.

Co jest celem marketingu szeptanego?

Budowanie wizerunku osoby, marki lub firmy ma zawsze na celu osiągnięcie przez dana jednostkę korzyści. W przypadku osób, korzyści mogą być osobiste, zawodowe, hobbystyczne. Jeśli chodzi o wizerunek marki lub firmy, strategia marketingu szeptanego powinna przede wszystkim przynieść spodziewane rezultaty w postaci dotarcia do grupy docelowej odbiorców – potencjalnych klientów, którzy napotkają na pozytywne opinie w miejscach, w których wyszukują informacji o interesującej ich ofercie. Skutkiem i ostatecznym celem działań jest wzrost zyskówumocnienie pozycji marki lub firmy w branży, wiążące się z pozytywnymi notowaniami w bilansie działalności. Marketing szeptany, mimo iż nie jest standardową metodą działań promocyjnych, zdobywa coraz szersze grono zwolenników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here