W sytuacji, gdy prowadzi się biznes lokalny, skierowany do mieszkańców danego regionu, miasta czy nawet konkretnej dzielnicy, warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego. Niezbędne okażą się również informacje z zakresu NAP (skrót od name, address, phone number). Takie podstawowe dane na temat firmy w łatwy sposób pozwolą na szybsze pozyskanie klientów. Jak więc pozycjonować lokalnie, aby pozyskiwać klientów? Pora się o tym przekonać.

SEO lokalnie

Pozycjonowanie lokalne oznacza optymalizację strony pod kątem zapytań, kierowanych z konkretnych rejonów. Wprowadza się ją po to, aby potencjalny klient szybko odnalazł w swoim mieście placówkę firmy lub jej siedzibę. Local SEO to szansa, aby promować się pośród mniejszej konkurencji – i to jest istotną zaletą! Oznacza to bowiem, iż wydatki, czas oraz praca poświęcone pozycjonowaniu są mniejsze. Trzeba pamiętać też o tym, iż wyszukujący z urządzeń mobilnych dostają wyniki dostosowane do ich lokalizacji – nawet, gdy nie wpisują frazy, która miałaby zawierać konkretny region.

Zaletą local SEO jest fakt, że świetnie wspomaga ono inne działania z zakresu bardziej tradycyjnego budowania pozycji w wyszukiwarkach. Dodatkowo pozwala uzyskać dobre wyniki z zakresu CTR – i to nie tylko małym przedsiębiorstwom, działającym lokalnie, ale też dużym, którym zależy na precyzyjnym dotarciu do klientów z danego miasta.

NAP

Poprawnie uzupełnione NAP, a więc nazwa, adres, numer telefonu to bardzo istotny czynnik, wpływający na pozycjonowanie lokalne. W jaki sposób to robi? Przede wszystkim zwiększa wiarygodność firmy oraz wpływa na jej reputacje w oczach potencjalnych klientów.

Trzeba jednak ustalić jego konkretny format. Ważna będzie również konsekwencja w wykorzystywaniu go. Miejscami, gdzie powinien się pojawić NAP będą oczywiście zakładka kontakt oraz stopki podstron. Konieczne jest umieszczenie go w Google + czy katalogi firm. Takie zmiany mogą sprawić, iż zwiększy się szansa na to, że witryna będzie odpowiednio wysoko wyświetlana w wynikach wyszukiwania lokalnego. Właśnie dzięki takim działaniom wpłynie się na lepsza pozycję serwisu.

Co jest ważne w kontekście NAP? Dwie kwestie – ujednolicenie danych w różnych miejscach sieci, a także  aktualizacja danych, gdy jest to konieczne. To one wpływają bowiem na właściwe i sukcesywne sczytywanie NAP strony przez wyszukiwarki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here