Link Building w 2018 roku - najlepsze rozwiązania

Pozycjonowanie strony nadal jest bardzo skutecznym i bardzo popularnym sposobem reklamowania swojej strony w sieci. Dobrze zaplanowana kampania i rozsądnie dobrana strategia seo pozwala osiągać wysokie pozycje na słowa kluczowe o charakterze sprzedażowym, dzięki czemu ruch na stronie wzrasta, a co za tym idzie strona generuje większe zyski. Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie dodatkowo daje pewność, że nie musimy martwić się o ewentualne kary od właściciela wyszukiwarki.

Pozycjonowanie jest jednak taką dziedziną, w której cały czas się coś zmienia. Niektóre techniki, które jeszcze jakiś czas temu były w powszechnym użyciu, obecnie odchodzą do lamusa i są zastępowane przez inne działania. Agencje SEO starają się dostosowywać do nowych trendów, a w szczególności do tego, jakie nowe wytyczne są ustalane przez właścicieli wyszukiwarek. Wobec tego, jakie rozwiązania jeśli chodzi o link building sprawdzają się w roku 2018?

Jakość ciągle zyskuje na znaczeniu

Ta tendencja nie zmienia się właściwie już od jakiegoś czasu i nie jest wcale niczym nowym. Tak, jak kiedyś produkowano bardzo wiele linków na automatach i Systemach Wymiany Linków, obecnie coraz bardziej trzeba skupić się nie na ich ilości, a na jakości. Coraz częściej pojawia się nawet określenie SEO PR, czyli takie pozycjonowanie, które przy okazji pozytywnie działa wizerunkowo na firmę, bo zdobywane linki są tak wysokiej jakości i są tak wartościowe. Taki link jest więc elementem strategii pozycjonerskiej, ale jest też reklamą samą w sobie. Okazuje się, że jeden taki odnośnik pozyskany z wartościowego źródła wart jest tysiące innych wątpliwego pochodzenia, a znane są również studia przypadku, gdzie jedna publikacja pozwoliła na zdobycie pozycji w top 10. Warto więc od razu zastanowić się, skąd takie wartościowe linki pozyskiwać, a istnieje co najmniej kilka źródeł:

1. Bardzo mocnym trendem jest podejmowanie współpracy z bloggerami. Zawsze można spróbować zamówić tekst sponsorowany, w którym umieszczony zostanie tak wartościowy dla nas link, ważne jednak, aby reklama nie była zbyt nachalna. Tak, jak możliwa jest współpraca z osobami prowadzącymi swoje strony internetowe, tak można też podjąć współpracę z osobami posiadającymi kanał na You Tube, tam również można umieszczać linki pod filmami. Najlepiej wybierać strony i kanały, które są bardzo mocno powiązane tematycznie z pozycjonowaną stroną.

2. Jeśli nie blogi, to poczytne serwisy tematyczne. Najlepiej wybierać strony o dużym zasięgu i dużym ruchu. To mogą być nawet strony internetowe czasopism branżowych.

3. Wartościowe linki można pozyskiwać także z for, trzeba jednak uważać, aby nie były to linki spamerskie, a raczej sensowne wypowiedzi eksperckie na poczytnych forach branżowych. To już bardziej kreatywny i profesjonalny marketing szeptany, na który trzeba poświęcić odrobinę więcej czasu.

4. Linki płynące z mediów społecznościowych także są bardzo wartościowe i warto w nie inwestować.

Czy katalogowanie ciągle jeszcze ma sens?

Oczywistym pytaniem jest to o przyszłość katalogowania i jego sens w 2018 roku. Kiedyś dodawanie firmy do katalogu było jednym z podstawowych działań seo. Obecnie zdecydowanie odradza się intensywne katalogowanie w miejscach o słabej reputacji, a już na pewno traci to sens w przypadku katalogów, które dzisiaj istnieją, a jutro mogą zostać zamknięte. Ciągle natomiast dobrze radzą sobie duże i popularne katalogi poczytnych portali i to jedynie te miejsca warto wziąć pod uwagę.

Nowatorskie podejście do linkowania

Wśród trendów na 2018 rok często wymienia się przede wszystkim nieszablonowość i kreatywne podejście do zdobywania linków. Jak wiadomo, im bardziej są one zróżnicowane tym lepiej. Zdecydowanie odradza się Systemy Wymiany Linków, automaty do linkowania oraz masowe publikowanie na stronach zapleczowych niskiej jakości. Jeśli zaplecze to w postaci wartościowych stron tematycznych, na których znajdą się artykuły przydatne dla użytkownika. Linki ze stron, na których nie ma żadnego ruchu użytkowników poza odwiedzinami robotów wyszukiwarek nie będą miały już tak dużego znaczenia. Tutaj zahacza się także o kolejną kwestią, czyli o content marketing. To właśnie poprzez publikację ciekawych i przydatnych treści można zdobywać popularność i zachęcać użytkowników do odwiedzin. Im wyższej jakości zaplecze tym większy jego pozytywny wpływ na stronę linkowaną.

Zawsze można zrobić krok więcej w stronę lepszej optymalizacji

Ze względu na zwrócenie w kierunku stron mobilnych, a także ze względu na coraz różniejszy sposób wyświetlania wyników wyszukiwania w przeglądarce, ogromne znaczenie ma nie tylko samo linkowanie strony, ale i to, jaka ta strona jest w rzeczywistości. Z pewnością powinna być dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Coraz popularniejsze są także featured snippets i ich odmiana w postaci bloku „Quick Answer”, a żeby dostać się do takiego miejsca koniecznie trzeba zacząć od samej optymalizacji strony. To dzięki niej zwykła strona zostaje w odpowiedni sposób „przetłumaczona” na język robotów. Bardziej dopracowana strona jest też bardziej przyjazna dla samego użytkownika, a to na nim najbardziej nam zależy.

Pomoc merytoryczna: Empressia.eu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here