Dlaczego warto korzystać ze śledzenia paczki

Śledzenie przesyłek to nie kaprys, sposób na nudę czy permanentną kontrolę firmy kurierskiej przez internet. Regularny monitoring paczki jest dziś najlepszą drogą do tego, by mieć pod kontrolą to, co szczególnie ważne – czas i doręczenie zgodnie z planem.

Śledzenie paczki to już codzienność – usługa, którą oferują wszystkie kluczowe firmy kurierskie i logistyczne. Swoboda jaką daje internet sprawia, że zamówienia usług kurierskich w naturalny sposób przeniosły się do sieci. Porównanie usług i cen za dostawę paczki – tak działa serwis KurJerzy.pl – pozwala na wybór najlepszej oferty. Gdy jednak już dochodzi do wysłania przesyłki pojawia się kwestia analizy tego, co dzieje się z nią w kolejnym etapie. Pytanie o to, gdzie jest obecnie przesyłka dostarczana przez daną firmę kurierską nie jest rzadkością – raczej standardem widząc ich częstotliwość chociażby w kontekście wyszukiwań Google. Odpowiedzią jest śledzenie przesyłki – opcja pozwalająca zlokalizować przesyłkę. Wystarcza do tego dostęp do sieci.

Jak działa śledzenie paczki?

paczka

Oznakowanie nadawane przesyłkom sprawia, że na każdym etapie dostawy do klienta podlega ona ciągłemu monitorowaniu. Można więc szybko sprawdzić zarówno czas jej przekazania do firmy kurierskiej jak i termin, w którym trafiła do sortowni. Monitorowanie przesyłki odpowie też na pytanie, czy jest już w drodze do odbiorcy końcowego – fizycznego lub np. automatu do samodzielnego odbioru przesyłki. Cały proces odbywa się automatycznie – podczas skanowania kolejnych paczek na poszczególnych etapach ich odbioru, rozdzielenia i dostawy. Bieżące informacje o położeniu danej przesyłki przekazywane są przez internet – dzięki stronom internetowym oraz, coraz częściej, przez aplikacje internetowe. Jak monitoring wygląda w kontekście najważniejszych marek na rynku?

DPD – śledzenie paczki

Monitorowanie przesyłki w DPD opiera się na podstawie numeru listu przewozowego, numeru referencyjnego lub awizo. Możliwy jest też monitoring obejmujący numer zlecenia. DPD podkreśla, że monitoring przesyłek to jedna z priorytetowych usług tej marki.

Poczta Polska – śledzenie paczki

Aby sprawdzić bieżącą lokalizację przesyłki nadanej w ramach Poczty Polskiej należy wpisać numer listu przewozowego. e-Monitoring Poczty Polskiej obejmuje paczki w Polsce i nadawane w ramach operatorów zagranicznych.

InPost – śledzenie paczki

Śledzenie przesyłki w InPost jest szczególnie rozbudowane ze względu na komercyjne wykorzystanie Paczkomatów. Monitoring możliwy jest do pięciu paczek jednocześnie. Wystarczy do tego wpisanie 24-znakowego numeru przesyłki.

DHL – śledzenie paczki

Monitorowanie przesyłek w DHL obejmuje zarówno paczki krajowe jak i zagraniczne. Śledzenie odbywa się po numerze przesyłki, numerze zlecenia oraz numerze referencyjnym. Można również wykorzystać numer TRD.

Dlaczego warto na bieżąco weryfikować lokalizację przesyłki?

Presja na dostarczenie paczki na czas jest coraz większa. Wyścig firm kurierskich z czasem bywa utrudniony – wystarczy do tego np. błąd adresowy. Brak kodu pocztowego na przesyłce, przy kilku identycznych nazwach miast lub miejscowości co najmniej utrudnia dostarczenie przesyłki. Nieprawidłowe adresy to również codzienność w przypadku paczek dostarczanych za granicę – szczególnie w kontekście Wysp Brytyjskich – na co wskazuje m.in. porównywarka kurierska KurJerzy.pl.

Monitorowanie przesyłki pozwala też zareagować w sytuacji, gdy paczka zbyt długo ma ten sam status – co sugeruje brak podjęcia prac przy jej dostarczaniu. Lokalizacja może być również formą alarmu. Jeśli przesyłka trafiła do sortowni na południu Polski, a jest adresowana do miasta na północy kraju to sygnał, że doszło do nieprawidłowości.

Śledzenie przesyłek świetnie sprawdza się też w kontekście zakupów w ramach e-commerce – szczególnie gdy klienci chcą regularnie otrzymywać informację o bieżącym statusie doręczenia. Coraz częściej przesyłki są również monitorowane ze względów usługowych. Paczka zawierająca np. części samochodowe czy zamienniki do ekspresu do kawy musi podlegać monitoringowi tak, by precyzyjnie określić termin realizacji danego zlecenia dla odbiorcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here