Jak stworzyć opis, który zwiększy sprzedaż sklepu internetowego

0
Jak stworzyć opis, który zwiększy sprzedaż sklepu internetowego

Jednym z podstawowych elementów wpływających na skuteczność sprzedaży jest dobrze wykonany opis produktu. Jest to o tyle istotne, gdyż klient e-sklepu nie ma możliwości obejrzenia towaru „na żywo”, a podstawowe informacje o jego właściwościach czerpie właśnie z opisu. Podstawową rolą opisu jest niejako zastąpienie sprzedawcy i przedstawienie klientowi wszystkich korzyści wynikających z zakupu właśnie tego konkretnego produktu. Zatem dobrze wykonany opis spełni swoje zadanie i sprzeda towar – w odróżnieniu od opisu kiepskiego lub jego całkowitego braku. Nie ma jednak racji ten, kto myśli, iż wystarczy umieścić w opisie szereg przymiotników nacechowanych zaletami (typu najlepszy, najładniejszy, najtrwalszy). Współcześni klienci są niezwykle świadomi i od opisów umieszczanych w sklepach internetowych oczekują przede wszystkim konkretów i informacji zgodnych ze stanem faktycznym

Podstawowe zasady tworzenia dobrych opisów produktów
Kiepskie opisy sprzedawanych towarów to jedna z największych bolączek sklepów internetowych. Dzieje się tak dlatego, iż wbrew pozorom stworzenie dobrego opisu nie jest proste i wymaga pewnej kreatywności. W jego tworzeniu należy kierować się kilkoma podstawowymi zasadami:
– przekazywanie konkretnych informacji, które opisują cechy danego produktu,
– tworzenie opisu pod kątem konkretnej grupy docelowej (inaczej opisuje się czapkę z daszkiem dla młodzieży, a inaczej beret dla seniorki),
– oddziaływanie na emocje i używanie języka korzyści (na przykład podkreślenie, iż pasek w sukience doskonale wysmukli talię).
Jednocześnie nie wolno zapominać o tym, iż wszystkie opisy są także tworzone pod roboty wyszukiwarek – i w związku z tym muszą zawierać pewne słowa kluczowe, które pomogą w pozycjonowaniu i optymalizowaniu witryny sklepu internetowego.

Czego należy unikać przy tworzeniu opisów produktów sprzedawanych w sklepie internetowym
Dobry opis to połowa sukcesu – wpływa nie tylko na większe zainteresowanie daną stroną www, ale także na zwiększenie sprzedaży. Natomiast zły opis może całkowicie zaprzepaścić szanse na osiągnięcie sukcesu. Dlatego tworząc opisy należy bezwzględnie unikać:
– kopiowania treści z innych sklepów internetowych,
– tworzenia opisów zbyt długich, ogólnikowych i nudnych,
– przedstawiania jedynie suchych cech produktów.
Działaniem zakazanym jest także opisywanie zdjęć przedstawiających dany produkt, które nie wniesie nic nowego, a jedynie powieli informacje przedstawione na fotografii.

Tworzenie opisów produktów do sklepów internetowych według wyżej wymienionych zasad przyniesie bardzo wymierne efekty, które będzie można ocenić po ilości składanych zamówień.

Posiadanie kasy fiskalnej przy sprzedaży internetowej – wymóg czy konieczność

0
Posiadanie kasy fiskalnej przy sprzedaży internetowej - wymóg czy konieczność

Każda osoba planująca założenie i prowadzenie sklepu internetowego powinna sprawdzić, czy będzie musiała zaopatrzyć się w kasę fiskalną. Jest to o tyle istotne, gdyż polskie prawo umożliwia sprzedawcom zrezygnowanie z ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej – i to bez względu na to, czy jest się płatnikiem VAT czy też nie. Jednocześnie należy pamiętać, iż nieuprawniona rezygnacja z kasy fiskalnej jest zagrożona mandatem.

Możliwość zrezygnowania z kasy fiskalnej
Polskie prawo gospodarcze przewiduje jedynie trzy sytuacje, w których przedsiębiorca nie jest zobowiązany do ewidencjonowania sprzedaży na kasie fiskalnej. Ma do tego w prawo w następujących przypadkach:
– gdy sprzedaż jest prowadzona na rzecz firm, instytucji czy placówek prowadzących działalność gospodarczą,
– gdy całkowity obrót ze sprzedaży na rzecz osób fizycznych (które nie prowadzą działalności gospodarczej) oraz rolników ryczałtowych nie przekracza rocznie 20 tysięcy złotych,
– gdy sprzedaż jest prowadzona za pośrednictwem Internetu, a zapłata za produkty następuje w formie bezgotówkowej bezpośrednio na konto bankowe.
Spełnienie któregokolwiek z tych warunków zwalnia przedsiębiorcę z konieczności zakupu kasy fiskalnej.

Wyjątki od reguły
Wprawdzie polskie prawo przewiduje w niektórych sytuacjach zwolnienie z konieczności zakupu kasy rejestrującej, to jednak istnieje wiele sytuacji, w których kasa fiskalna jest niezbędna. Zasady te dotyczą sprzedaży:
– nośników danych (zarówno zapisanych, jak i czystych),
– części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (oprócz motocykli),
– biżuterii,
– sprzętu telewizyjnego, radiowego, telekomunikacyjnego oraz fotograficznego,
– wyrobów tytoniowych,
– alkoholi,
– wód toaletowych oraz perfum,
– biletów i rezerwacje miejsc.
Jednocześnie należy pamiętać, iż lista ta dotyczy tych właścicieli sklepów, którzy prowadzą sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Przepisy nie mają zastosowania w przypadku, gdy kupujący prowadzi działalność gospodarczą.

Warunkiem dokonania sprzedaży jest wystawienie faktury, paragonu lub dowodu sprzedaży. W przypadku posiadania kasy fiskalnej najważniejszy jest paragon, który stanowi dowód dokonania transakcji. W sytuacji gdy klient poprosi o fakturę, to w pierwszej kolejności należy zarejestrować paragon, a dopiero potem wygenerować fakturę.

Czy sklep internetowy musi posiadać certyfikat SSL

0
Czy sklep internetowy musi posiadać certyfikat SSL

Wielu właścicieli sklepów internetowych zadaje sobie pytanie, czy posiadanie certyfikatu SSL jest koniecznością czy jedynie ich wyborem. Aby móc odpowiedzieć na to pytanie, to w pierwszej kolejności należy wyjaśnić, czym jest ów certyfikat. Otóż mówiąc najprościej certyfikat SSL umożliwia kryptograficzne zabezpieczenie transmisji danych. Podczas łączenia się komputera internauty ze stroną sklepu internetowego następuje wymiana danych, które bez certyfikatu SSL są przesyłane otwartym tekstem. W praktyce oznacza to, iż osoby nieupoważnione mogą je przejąć i zmodyfikować.

Nie ulega wątpliwości, iż działalność sklepów internetowych w dużej mierze opiera się na przesyłaniu danych. Każdy klient dokonujący zakupów online wypełnia szereg formularzy, które są ogromną kopalnią informacji. Obowiązkiem e-sklepów jest ich właściwa ochrona. Czy zatem sklep internetowy musi posiadać certyfikat SSL? Wprawdzie w ustawie o ochronie danych osobowych nie pojawia się słowo SSL, to jednak jest tam zapisane stwierdzenie, iż każdy administrator danych jest zobowiązany do użycia takich środków technicznych, które umożliwią zabezpieczenie danych przed kradzieżą, utratą, zmianą lub zniszczeniem. Poza tym w obowiązujących przepisach prawa pojawia się zapis mówiący o tym, iż administrator danych musi stosować środki kryptograficzne zapewniające bezpieczeństwo przesyłania danych w sieciach publicznych. Zapis ten dotyczy zwłaszcza właściciela i pracowników sklepu internetowego, którzy logują się do panelu sklepu właśnie przy użyciu sieci publicznej.

Wyżej wymienione przepisy nie mówią bezpośrednio o certyfikacie SSL, ale zobowiązują przedsiębiorców do właściwej ochrony danych osobowych. A nic nie chroni lepiej owych danych niż właśnie certyfikat SSL. Poza tym – co warto podkreślić – Google w widoczny sposób informuje o tym, czy dana strona internetowa (posiadająca formularz logowania lub umożliwiająca płatności online) jest zabezpieczona odpowiednim certyfikatem. W ten sposób ostrzega użytkowników sieci, iż niektóre witryny internetowe nie posiadają odpowiednich narzędzi do tego, aby w pełni zabezpieczyć udostępniane dane osobowe. Zatem odpowiadając na zadane na początku pytanie można powiedzieć, iż ustawodawca nie nakłada na właścicieli sklepów internetowych posiadania certyfikatu SSL, ale zobowiązuje ich do właściwej ochrony danych. A certyfikat SSL umożliwia wywiązanie się z tego obowiązku.

Zobacz też