Dlaczego korzystanie ze zintegrowanego systemu ERP jest takie ważne?

0
Dlaczego korzystanie ze zintegrowanego systemu ERP jest takie ważne

Współcześnie w przedsiębiorstwach wykorzystywanie dedykowanych, zintegrowanych systemów informatycznych jest w stanie znacznie ułatwić, jak też poprawić zarządzanie procesami. Do takich systemów zalicza się między innymi odpowiednio dopasowany system ERP.

Garść powszechnych mitów o poliglotach

0
Garść powszechnych mitów o poliglotach

Ile języków można poznać w ciągu jednego życia? Przykład znanego brazylijskiego poligloty pokazuje, że wynik może być wyrażony liczbą trzycyfrową. To imponujące, choć w praktyce przywołany w przykładzie Carlos do Amaral Freire korzysta z około trzydziestu języków, w których potrafi nawiązać rozmowę i realizować tłumaczenia.

Panele PV – dla oszczędności i dla środowiska

0
Panele PV - dla oszczędności i dla środowiska

Panele słoneczne to inwestycja dokonywana nie tylko przez osoby prywatne, ale także przez duże firmy i publiczne instytucje. Klienci indywidualni, jak również przedsiębiorcy, doskonale rozumieją, że jest to nie tylko oszczędność na rachunkach za prąd, ale w dłuższej perspektywie działanie dla dobra planety. Oczywiście początkowo trzeba zainwestować.

1000 plus -bony turystyczne na krajowe wycieczki, dla kogo? 

0
1000 plus

1000 plus jest to pomysł obecnego rządu dla firm z branży turystycznej, która najbardziej ucierpiała podczas epidemii koronawirusa w Polsce. Projekt bonów turystycznych cały czas jest rządowy obróbce. Idea tego wsparcia dla branży turystycznej oraz hotelarskiej zatwierdziła minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. Celem programu 1000 plus jest zachęcenie Polaków do korzystania z przyszłości, po zakończeniu walki z epidemią koronawirusa – chodzi tutaj o usługi krajowej branży turystycznej. Korzystając z bonu będziemy mogli wykupić wycieczkę na terenie Polski lub udział w wydarzeniu związanym z turystyką. Sprawdź dla kogo przeznaczony jest bon 1000+ oraz czym dokładnie jest! 

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/1000-plus-czyli-bony-turystyczne/

1000 plus dla kogo jest wprowadzony?

Obecnie rząd pracuje nad szczegółami dotyczącymi 1000 Plus z Polską Organizacją Turystyczną. Właściciele a także pracownicy biur, hoteli i pensjonatów znajdują się w grupie, która najbardziej ucierpiała w skutek występującej w pandemia koronawirusa na świecie. Ich straty są na tyle poważne, że rządowa tarcza antykryzysowa nie jest w stanie zabezpieczyć ich przed upadkiem. 

To właśnie dlatego weszły w życie przepisy, które umożliwiają zwrot klientom wpłaty za na przykład wycieczkę w ciągu 180 dni lub w formie roszczeniowego vouchera na zakup usługi. Zgodnie z przepisami klient może skorzystać z vouchera na realizację imprezy turystycznej w przyszłości, w ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć jego zaplanowane podróż. Wchodzą tutaj w grę nie tylko wycieczki. Voucher taki uwzględnia również wystawy, kongresy, wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, rekreacyjne, sportowe a także imprezy tematyczne lub plenerowe.

1000 plus – bony turystyczne

Minister emilewicz zdradziła, że program ten będzie opierał się na wprowadzeniu Bony o wartości 1000 zł. Taki bon będzie można przeznaczyć na zakup Krajowej wycieczki bądź udział w imprezie turystycznej. 

Takie dofinansowanie z budżetu państwa będzie możliwe dla osób w których nie stać na wakacyjny czy też zimowy wyjazd oraz właścicieli firm działających w sektorze turystycznym. Turystyczne bony funkcjonować będą w wielu krajach europejskich między innymi we Francji, Hiszpanii i w Polsce.

Zobacz też: http://www.margines.pl/zasilek-dla-bezrobotnych/

Załóż i rozkręć swój własny sklep internetowy z Idosell

0
Sklep internetowy

Coraz więcej osób robi zakupy przez Internet. A jednak wielu producentów wciąż boi się wprowadzić swoją działalność na wyższy poziom i założyć profesjonalny sklep internetowy. Tymczasem takie rozwiązanie może przynieść wiele korzyści. Dlaczego warto? Co można zyskać? Na te pytania odpowiadamy w niniejszym artykule.

Dlaczego warto postawić na sklep internetowy?

Handel internetowy dynamicznie rozwija się już od kilku lat. Teraz, w dobie kryzysu i szalejącej epidemii, jego wartość rośnie jeszcze szybciej. Wiele osób, ze strachu przed ewentualnym zarażeniem, zaczęła robić zakupy tylko i wyłącznie przez Internet. W ten sposób kupujemy już nie tylko elektronikę i książki, ale wszystkie możliwe produkty. Przesadzasz kwiatki na wiosnę? Przez Internet możesz kupić doniczkę, łopatkę i ziemię do kwiatów. Robisz remont w domu? Przez Internet możesz zamówić płytki do łazienki, kran do kuchni i żarówkę do salonowej lampy. Potrzebujesz świeżych owoców i warzyw? Nawet takie produkty dostępne są w sklepach internetowych. Internet nie ma absolutnie żadnych ograniczeń.

Jak działa Idosell?

Idosell oferuje swoim klientom kompletny sklep internetowy. Nie tylko projektuje go zgodnie z wyobrażeniami klienta. Dodatkowo gwarantuje pełne, nieograniczone wsparcie techniczne, związane z wdrożeniem oraz bieżącym prowadzeniem sklepu. Silnik sklepowy, z którego korzysta Idosell, jest również przyjazny dla Google, a cały system można płynnie zintegrować ze wszystkimi narzędziami e-marketingu, co ma niebagatelne znaczenie dla prowadzonej kampanii marketingowej. Taki sklep internetowy może obsłużyć nawet kilka tysięcy zamówień dziennie, co oznacza, że jest niezwykle wydajny. Możesz nawet pokusić się o sprzedaż na skalę międzynarodową. Dodatkowo sklep internetowy jest w pełni intuicyjny i umożliwia płynną obsługę nawet osobom, nieszczególnie zaprzyjaźnionym z komputerem i siecią.

Jak można zyskać dzięki sklepowi internetowemu?

Sklep internetowy przynosi wiele korzyści. Można w ten sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Nie ograniczają Cię ramy jednego miasta, województwa, a nawet państwa. Z powodzeniem możesz realizować nawet handel międzynarodowy. Reklama w Internecie jest natomiast zdecydowanie bardziej wydajna i skuteczna. To wszystko przekłada się bezpośrednio na większy zysk z prowadzonej działalności gospodarczej. Poza tym wiele można zaoszczędzić, ponieważ inwestujesz tylko w magazyn, a nie w poszczególne placówki. Nie ma też potrzeby zatrudniania całej armii pracowników. No więc kiedy zakładasz swój własny sklep internetowy z Idosell?

SDL Trados Studio – jak z niego korzystać?

0
SDL Trados Studio

Chcesz zająć się profesjonalnymi tłumaczeniami? W takim razie słownik lub czym gorzej translator, nie muszą być podstawowym Twoim wyposażeniem. Oczywiście bywają one przydatne, lecz bez wątpienia to jedynie element.

Co warto jeszcze posiadać? Przydatne mogą okazać się specjalistyczne aplikacje komputerowe i oprogramowanie, do którego zaliczamy między innymi SDL Trados Studio. Jest to naprawdę rozbudowany system, który wykorzystywany jest w pracy przez tłumaczy na całym świecie. Pozwala on nie tylko na komfortową pracę z tekstem i minimalizację czasu realizacji, ale również na organizację zadań, która jest niezwykle przydatna dla wszystkich freelancerów, małych, średnich i dużych firm.

Jak i kiedy używać?

SDL Trados Studio należy używać zawsze, kiedy chcesz podnieść efektywność realizacji swoich zadań. Wiele osób powie, że jest to oprogramowanie dla profesjonalnych tłumaczy, lecz trzeba powiedzieć otwarcie, że jest to stosunkowo duży błąd, ponieważ z zalet mogą korzystać nawet amatorzy, którzy błyskawicznie podniosą swoje umiejętności, kwalifikacje i możliwości. Warto więc korzystać z takich opcji, dzięki którym możemy podnieść poziom realizacji zleceń – nawet jeśli jest to zasługa aplikacji, która bez wątpienia do najtańszych nie należy. Jeśli chcesz skorzystać z atrakcyjnej oferty cenowej, a wciąż się uczysz, znajdziesz nawet pakiet dla studentów i uczelni.

Korzystaj z dostępnych szkoleń

W sieci bez problemu znajdziesz mnóstwo ofert. Dostępne są one w wielu ciekawych wariantach. Warto więc wiedzieć, od czego należy zacząć, by pozywać niezbędną wiedzę. Na tym, który kurs sprawdzi się lepiej, zajmiemy się w kolejnej części. Na tym etapie zastanówmy się, czy szkolenia z obsługi SDL Trados Studio mają w ogóle sens. System jest na tyle rozbudowany, że ciężko samodzielnie wszystko przeklikać. Ze szkoleń dowiemy się wszystkiego, co pozwoli nam na efektywną i wydajną pracę, dlatego bez wątpienia warto z nich korzystać.

Kursy online i stacjonarne – co lepiej wybrać?

Zaczynasz dopiero swoją przygodę z SDL Trados Studio? W takim razie warto wykorzystać potencjał kursów online. Masz wtedy wszystkie materiały cały czas pod ręką, co z pewnością ułatwia organizację i użytkowanie poszczególnych funkcji. Kursy stacjonarne dostępne są jednak w wielu wersjach i przede wszystkim gwarantują dostęp do naprawdę zróżnicowanego poziomu. Jeśli więc masz chwilę, by poświęcić jeden lub dwa dni na wykładu, warto skorzystać z wiedzy lektorów, którzy będą przekazywać ją w umiejętny i przede wszystkim profesjonalny sposób.

Formy opodatkowania – jakie wyróżniamy rodzaje?

0
Formy opodatkowania

Gdy decydujemy się na założenie własnej działalności gospodarczej, jednym z obowiązkowych kroków jest wybór formy opodatkowania jej przychodów. Aby to zrobić, należy złożyć pisemne oświadczenie do 20 dnia miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym firma osiągnęła pierwszy w roku podatkowym przychód. Czym się różnią od siebie formy opodatkowania?

Od czego zależy wybór formy opodatkowania?

Wyróżniamy 4 podstawowe formy opodatkowania działalności gospodarczej, są to: zasady ogólne, ryczałt, podatek liniowy oraz karta podatkowa. To, który rodzaj opodatkowania wybierzemy, zależy od kilku czynników. Na przykład od tego czy będziemy posiadać pracowników lub jaki rodzaj działalności będziemy prowadzić.

Formy opodatkowania

Jak już wiadomo wyróżniamy, aż 4 rodzaje opodatkowania, są to:

  • zasady ogólne – jest to podstawowa forma opodatkowania, opierająca się na skali podatkowej. Polecana w przypadku przedsiębiorstw, które mają wysokie koszty uzyskania przychodów. Charakteryzuje się tym, że opodatkowaniu podlega sam dochód, według skali która jest dwustopniowa:

przychody nie przekraczające 85 528 zł – podatek wynosi 17%,

przychody przekraczające 85 528 zł – 15 395 zł 04 gr + 32% nadwyżki ponad
85 528 zł.

Przeczytaj też: http://www.intnet.pl/bezrobocie-po-studiach-czemu-tak-sie-dzieje/

  • podatek liniowy – tutaj zostaje zachowana wysokość podatku, który jest proporcjonalny do wielkości podstawy opodatkowania. Wysokość podatku liniowego w Polsce wynosi 19%. Na rozliczanie przychodów na podstawie podatku liniowego, zwykle decydują się duże przedsiębiorstwa, które osiągają wysokie dochody w skali roku.
  • ryczałt – jest uproszczoną formą rozliczania się z Urzędem Skarbowym. Jego wysokość jest uzależniona od wykonywanej działalności. To co wyróżnia ryczałt, to to że jest obliczany od przychodu, nie dochodu.
  • karta podatkowa – ta forma opodatkowania przysługuje wyłącznie niektórym rodzajom działalności. Aby móc się rozliczać w taki sposób, należy wykonywać działalność osobiście. W przypadku karty podatkowej nie ma jednej, konkretnej stawki podatku. Co roki jest ustalana inna, zależy głównie od rodzaju prowadzonej działalności, liczby mieszkańców miejscowości, w której wykonywana będzie działalność oraz od wielkości przedsiębiorstwa.

Źródło: https://www.aipuw.pl/

Zadbaj o swój produkt, wybierając najlepszą drukarnię

0
drukarnia fleksograficzna

Chcesz przyciągnąć uwagę klientów i zapewnić im satysfakcjonujące rozwiązania? W takim razie musisz zadbać o swój produkt, oferując tym samym najwyższą możliwą jakość. To oczywiście wcale nie jest tak proste, jak może się wydawać, lecz nie jest to również niemożliwe. Inwestując w sprawdzone materiały i dbając o to, by każdy detal został zachowany, można otrzymać naprawdę satysfakcjonującą jakość. Jakim kosztem? Oczywiście ceną. Droższy rodzaj komponentów i dłuższy proces produkcji, może oznaczać maksymalizację kosztów, co przełoży się na wyższą cenę produktu. Tak samo jest z opakowaniami. Profesjonalna drukarnia fleksograficzna zapewni nam lepszy wygląd materiałów marketingowych lub opakowań, lecz będziemy musieli zapłacić więcej za usługi.

Dlaczego tak obecnie wygląda sytuacja? Tego dowiesz się z dalszej części materiału. Przekonaj się jednak, że drukarnia fleksograficzna jest w stanie zapewnić Ci usługi na tak wysokim poziomie, że warto czasem zapłacić więcej. W końcu pierwsze wrażenie na klientach robisz tylko raz i ma ono naprawdę duże znaczenie. Musisz więc walczyć, by chętnie oni wrócili po Twój produkt jeszcze raz i dodatkowo zachęcili do niego swoich bliskich.

Materiały, lakiery i półprodukty

Drukarnia fleksograficzna w trakcie realizacji swoich zleceń, musi wykorzystywać półprodukty, które pozwalają na osiągnięcie konkretnego efektu. Mają one oczywiście ogromny wpływ na finalny efekt, ponieważ niskiej klasy lakiery lub farby mogą pozostawiać pewne niedoskonałości, które będą widoczne gołym okiem. Czasem to wystarczy, by odcień nie był wystarczająco głęboki, co również przełoży się na zadowolenie z otrzymanego efektu. Warto zatem korzystać z oferty specjalistycznych firm, które dbają o jakość – nawet kosztem wyższej ceny. Przy zamówieniach hurtowych różnica będzie zauważalna, lecz jeśli porównamy ją w rozliczeniu jednostkowym, prawdopodobnie będzie stanowić jedynie niewielki ułamek.

Zaawansowanie technologiczne parku maszynowego

Oczywiście nie tylko farby, lakiery i materiały mają znaczenie dla rezultatów. Bez wysokiej klasy maszyn, drukarnia fleksograficzna nie będzie w stanie zapewnić efektywności i wydajności na odpowiednim poziomie. Jak zatem znaleźć ofertę, która spełni Twoje oczekiwania? Skontaktować się z określonymi firmami i po prostu zapytać ich o istotne kwestie i parametry. Przy naprawdę dużych współpracach, możemy ustalić nawet, że z przyjemnością spotkamy się z takim wykonawcom, ponieważ chcemy zobaczyć, czy warunki nam w pełni odpowiadają.

Jak założyć sklep internetowy?

0
Jak założyć sklep internetowy

Coraz bardziej popularnym pomysłem na biznes internetowy jest założenie sklepu online. Dzięki nowym technologiom sprawa utworzenia sklepu w sieci przedstawia się o wiele łatwiej niż jeszcze kilka lat temu.

Pomysł na biznes

Aby założyć własny sklep online niezbędne jest posiadanie oryginalnego pomysłu na branżę, która swoim asortymentem przyciągnie potencjalnych klientów. Sprawa mogłaby wydawać oczywista i prosta do wykonania. Jednak niezbędne jest tutaj dokładne zbadanie rynku i analiza, co obecnie wzbudza zainteresowanie internautów i co najczęściej się sprzedaje. Częstym wyborem w przypadku zakładania e-biznesu jest wykorzystanie pasji, np. tworzenia rękodzieł. Rynek sprzedaży internetowej jest niezwykle rozbudowany, więc zasadniczą kwestią, aby wybić się wśród tysięcy sklepów est wyróżnienie się na ich tle, zaznacza specjalista z carted.pl.

Działalność gospodarcza

Jeśli zakładamy pierwszy e-biznes, musimy zgłosić swoją działalność do Krajowego Rejestru Sądowego lub Ewidencji Działalności Gospodarczej. Należy również złożyć wniosek o wpis do REGONU w Urzędzie Statystycznym oraz założyć firmowe konto.

Od 2018 roku przedsiębiorcy mają prawo do prowadzenia działalności niezarejestrowanej. Obejmuje ona sprzedaż produktów w sklepie online. W tym przypadku możemy każdego miesiąca zarobić nie więcej niż 50% minimalnej płacy bez odprowadzania składek do ZUS-u.

Domena, hosting, oprogramowanie

Elementami, które są niezbędne w przypadku założenia sklepu online jest domena, hosting oraz oprogramowanie. Najtrudniejszym wydaje się pozyskanie tego trzeciego. Możemy zrobić to poprzez zakup płatnego pakietu wraz z utrzymaniem, pozyskanie darmowego oprogramowania lub zamówienie oferty indywidualnie dopasowanej do naszego biznesu. Poleca się skorzystanie z usług specjalistycznych firm oferujących autorskie oprogramowania dla sklepów internetowych.

Profesjonalna strona www

Jeśli mamy już pomysł na biznes internetowy, kluczowe jest zadbanie o wizualną stronę witryny. Platforma musi być nowoczesna, przejrzysta i zrozumiała dla każdego. Ważna jest również kwestia contentu, czyli treści, jaką sprzedawcy umieszczają w swoich sklepach online, np. w postaci opisów produktów. Powinny być one obszerne, udzielać szczegółowych informacji na temat artykułów w ofercie, a także zawierać słowa kluczowe, które pozwolą na późniejsze pozycjonowanie sklepu w Google.

Istotną rolę pełnią tu również profesjonalne zdjęcia asortymentu.

Od strony technicznej stajemy tu przed wyborem czy inwestować więcej w utworzenie sklepu czy skorzystać z gotowych rozwiązań.

Jeśli ma to być sklep z mniejszą liczbą produktów (poniżej 500) lub jeśli tworzysz sklep by sprawdzić czy ten pomysł w ogóle ma szansę się sprawdzić to wtedy najlepiej wybrać gotowe rozwiązania abonamentowe czyli rozwiązania jak gotowe sklepy w home.pl czy innych platformach.

Jeśli masz bardzo dużą liczbę produktów, która idzie w tysiące lub dziesiątki tysięcy, a na dodatek chcesz by sklep był podłączony z magazynem, wtedy tu już lepiej będzie, gdy przy stworzeniu sklepu pomoże Ci doświadczona firma programistyczna.

Na pewno warto tu poświęcić czas na odpowiedni research. Zobacz i przetestuj jakie są rozwiązania na rynku. Postawienie sklepu w rozwiązaniu abonamentowym zajmie mniej niż godzinę. Dzięki temu szybko sprawdzisz czy dane oprogramowanie Ci odpowiada. Jeśli natomiast szukasz firmy do utworzenia sklepu to poproś o oferty z kilku różnych firm oraz sprawdź ich wcześniejsze realizacje. Więcej na temat zakładania sklepu internetowego w poradniku https://carted.pl/poradniki/jak-zalozyc-sklep-internetowy/.

Budżet na dalsze działania

Przy otwieraniu sklepu dobrze jest pamiętać o zachowaniu budżetu na dalsze działania. Pierwszy rok działania sklepu zawsze jest trudny. Potrzeba czasu zanim zbuduje się sprzedaż i sklep będzie przynosił zyski. W tym czasie będą potrzebne fundusze na bieżące opłaty i marketing. Dlatego na etapie tworzenia sklepu nie można wrzucać wszystkich oszczędności w oprogramowanie i stworzenie sklepu.

Zabawki militarne – jakie akcesoria wybrać?

0
dodatki do zabawek militarnych - które?

Zabawki militarne budzą różne emocje wśród rodziców, wielu z nich zastanawia się czy w ogóle kupować je dziecku. Jedni twierdzą, że są one niewskazane dla dzieci, z kolei drudzy uważają, że jeżeli takie zabawki są mądrze używane, to przynoszą wiele zalet.

Dziecko podczas zabawy zabawkami militarnymi, przełamuje w sobie lęk i nieśmiałość. Do tego nabiera pewności siebie i zaczyna zauważać różnicę pomiędzy dobrem a złem. Aby zabawki militarne i akcesoria spełniały swoje zadanie, należy je dobrać odpowiednio do wieku dziecka i na samym początku należy ustalić zasady zabawy.

Zabawki militarne i akcesoria są to gadżety, które z reguły są wybierane przez chłopców. Jeżeli chodzi o dziewczynki większość z nich woli bardziej bajkowe klimaty, ale to nie oznacza, że nie znajdziemy miłośniczek zabaw militarnych.

Zabawki militarne – akcesoria, są to gadżety, które polubią wszystkie dzieci. Każdy maluch lubi bawić się kapiszonami, obserwować przez lornetkę, czy bawić się plastikowym mieczem. Takie gadżety można wykorzystać nie tylko podczas zabawy w wojnę, ale również do innych rozrywek.

Zabawki militarne – akcesoria dla dzieci

Zabawki militarne – akcesoria

Zabawki militarne spotykane są w sklepie w różnych postaciach. Jeżeli chcemy dziecku sprawić drobny prezent można zdecydować się na plastikowy pistolet, miecz, czy kusze. Czasami bywa tak, że dana zabawka się uszkodzi i zamiast wymieniać całą na nową, można wymienić tylko uszkodzoną cześć. Akcesoria do zabawek militarnym można również kupować po prostu, żeby uatrakcyjnić zabawę dziecki.

Przed wyborem zabawek militarnych i akcesoriów należy zwrócić uwagę na to, czy zabawka którą wybraliśmy posiada wszelkie wymagane atesty i certyfikaty. Dzięki temu wiemy, że dana zabawka jest bezpieczna dla dziecka i nie musimy się obawiać, że może zaszkodzić mu podczas zabawy.

Kolejna ważna rzecz, to oznaczenie wiekowe. Zawsze należy się nim sugerować podczas zakupu. Zazwyczaj akcesoria do zabawek militarnych dedykowane są dzieciom powyżej 3 roku życia. Młodsze dzieci nie powinny bawić się takimi zabawkami, ponieważ stwarzają one dla nich niebezpieczeństwo.

Przeczytaj też: http://www.setiathome.pl/zabawki-elektroniczne-co-warto-kupic-dziecku/

Zobacz też